Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/63
Title: FACTORS INFLUENCING ON CUSTOMERS’ SATISFACTION ON SCB EASY APP OF SIAM COMMERCIAL BANK IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการ SCB EASY APP ของธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: LINDA PANIAM
ลินดา ปานเอี่ยม
NAK GULID
ณักษ์ กุลิสร์
Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences
Keywords: การตลาดทางเว็บไซต์ ความพึงพอใจในการใช้บริการ SCB EASY APP
Website Marketing factors Satisfaction SCB Easy Application
Issue Date: 2018
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research is to study the factors influencing customer satisfaction with SCB Easy Application for Siam Commercial Bank in the Bangkok metropolitan area. The sample size of this study consisted of four hundred consumers. The data was obtained through a questionnaire. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance and linear regression. The statistical information was processed by computer software. The findings of this study were as follows: With respect to the demographic characteristics, most of respondents were women, aged between twenty for and thirty two years of age, held a Bachelor’s degree, single, employed by private companies and received an average monthly income ranging from THB 20,000 to 29,000. The overall website marketing factors were also at a very good level and overall satisfaction with SCB Easy Application from Siam Commercial Bank was at the highest level. The results of testing the hypotheses testing were as follows: Customers of different ages, education levels and occupations had different satisfaction levels regarding the usage of the SCB Easy Application of Siam Commercial Bank at a statistically significant level of 0.01. The website marketing factors included content, community, customization, communication, and connection dimensions that influenced satisfaction with usage of SCB Easy Application for Siam Commercial Bank at a statistically significant level of 0.01., which can explain 51.5 percent.  
การศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นความมุ่งหมายเพื่อการศึกษาการตลาดทางเว็บไซต์ 7Cs ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการ SCB EASY APP  ธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครโดยมีกลุ่มตัวอย่างจำนวนทั้งสิ้น 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ โดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์สำเร็จรูป ผลการวิจัย พบว่าลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 24 – 32 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานภาพโสด มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ห้างร้าน และมีรายได้เฉลี่ย 20,000 – 29,999 บาท ปัจจัยการตลาดทางเว็ปไซต์โดยรวมอยู่ในระดับดีมาก และมีความพึงพอใจโดยรวมในระดับมากที่สุดผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุ ระดับการศึกษา และอาชีพ แตกต่างกันมีความพึงพอใจในการใช้บริการ SCB EASY APP  ธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 การตลาดทางเว็บไซต์ (7 Cs)  ประกอบด้วย การเชื่อมโยง ความต้องการเฉพาะ ความเป็นชุมชน เนื้อหา และการสื่อสาร มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการ SCB EASY APP  ธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 51.5
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/63
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130213.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.