Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/62
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorLAKSAMEE AUDJANEEYAKULen
dc.contributorลักษมี อรรจนียกุลth
dc.contributor.advisorNAK GULIDen
dc.contributor.advisorณักษ์ กุลิสร์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Social Sciencesen
dc.date.accessioned2019-06-14T08:58:19Z-
dc.date.available2019-06-14T08:58:19Z-
dc.date.issued21/12/2018
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/62-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstract The purpose of this research is to study the factors related to consumer purchasing behavior of Apple Watches in the Bangkok metropolitan area and classified by demographic characteristics in order to study the product components related to consumer purchasing behavior of Apple Watches in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research is consisted of four hundred consumers. The data was obtained through a questionnaire. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, a one-way analysis of variance and Pearson product moment correlation coefficient. The statistical information was then processed by computer software. The results of the research were as follows with respect to the demographic characteristics, the members of the sample group were female, between twenty-four to thirty two years of age, with Bachelor’s degree, single, employees of private companies and earned average monthly incomes of between THB 9,000 and 18,999. Most consumers had a high level of opinions on overall product components, which were at the strongly agree level. When considering these aspects found that consumers strongly agreed with regard to tangible products or basic products, potential products and core products. However, opinions on the expected products and augmented products at a level of agreement.The average cost to consumers for Apple Watches were around 14,445 THB per unit. The average periods of usage for Apple Watches were iaround 1.75 years.The results of the hypothesis testing were as follows consumers of different ages, educational levels, occupations, average monthly income and marital status demonstrated different purchasing behaviors of Apple Watches at statistically significant levels of 0.01 and 0.05, respectively.The aspect of product components and augmented products were positively correlated at a low level to with regard purchasing behavior of Apple Watches at a statistically significant level of 0.05.en
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นความมุ่งหมายเพื่อศึกษาองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ “Apple Watch” ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร  จำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ “Apple Watch” ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวนทั้งสิ้น 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานการทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการหาค่าความสัมพันธ์ด้วยสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน โดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์สำเร็จรูปผลการวิจัย พบว่าลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีเพศหญิง มีอายุ 24 – 32 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานภาพโสด มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน / ห้างร้าน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 9,000 – 18,999 บาท ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีระดับความคิดเห็นขององค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ “Apple Watch” โดยรวมอยู่ในระดับดีมาก ในด้านรูปลักษณ์ผลิตภัณฑ์หรือผลิตภัณฑ์ ด้านศักยภาพเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ และด้านผลิตภัณฑ์หลัก อยู่ในระดับดีมาก   ส่วนด้านผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง และด้านผลิตภัณฑ์ควบ อยู่ในระดับดี ตามลำดับ ผู้บริโภคมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อของผลิตภัณฑ์ “Apple Watch” แต่ละครั้งประมาณ 14,445 บาทต่อครั้ง และมีระยะเวลาเฉลี่ยในการใช้งานของผลิตภัณฑ์ “Apple Watch”  1.75 ปี ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคมีอายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และสถานภาพ แตกต่างกันมีพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ “Apple Watch” แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ ด้านผลิตภัณฑ์ควบ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ “Apple Watch”  ในทิศทางเดียวกันระดับต่ำ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05  th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectองค์ประกอบผลิตภัณฑ์th
dc.subjectพฤติกรรมการซื้อth
dc.subjectผลิตภัณฑ์ "Apple Watch"th
dc.subjectProduct componentsen
dc.subjectPurchasing behavioren
dc.subjectApple Watchesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titlePRODUCT COMPONENTS RELATED TO CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR OF APPLE WATCHES IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ Apple Watch ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130212.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.