Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/570
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NATNICHA SIRIRATTRAKUL | en |
dc.contributor | ณัฐณิชา ศิริรัตน์ตระกูล | th |
dc.contributor.advisor | Nuttika Soontorntanaphol | en |
dc.contributor.advisor | นัฏฐิกา สุนทรธนผล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Fine Arts | en |
dc.date.accessioned | 2020-08-28T08:37:18Z | - |
dc.date.available | 2020-08-28T08:37:18Z | - |
dc.date.issued | 30/8/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/570 | - |
dc.description | MASTER OF EDUCATION (M.Ed.) | en |
dc.description | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this research are as follows: (1) to study learning achievement in reading musical notes among keyboard students using the MUSIC LAND game at Rajini School; and (2) to study the satisfaction of keyboard students towards learning keyboard with the MUSIC LAND game. The sample consisted of twenty students, who learned keyboard in the second semester of the 2019 academic year. The research used a One-Group Pretest-Posttest Design. The tools included the MUSIC LAND game, which is used as an experimental tool, and the data collection tools consisted of learning achievement tests and a satisfaction survey. The statistics used for data analysis included a t-test for dependent sample, mean and standard deviation (SD). The results revealed that the students who learned keyboard using MUSIC LAND demonstrated the scores of the posttest was higher than those of the pretest with a statistical significance of .05. The student were very satisfied with learning keyboard with the MUSIC LAND game (Mean = 4.82 and SD = 0.19). | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องการอ่านโน้ตดนตรีสากล ด้วยกิจกรรมเกม MUSIC LAND ของนักเรียนที่เรียนกิจกรรมคีย์บอร์ด โรงเรียนราชินี และศึกษาความพึงพอใจของของนักเรียนชั้นประถมศึกษาตอนปลาย ที่เรียนกิจกรรมคีย์บอร์ด ที่มีต่อเกม MUSIC LAND กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนที่เรียนกิจกรรมคีย์บอร์ด ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 โรงเรียนราชินี จำนวน 20 คน การดำเนินการทดลองครั้งนี้ใช้แผนการวิจัยแบบ One Group Pretest-Posttest Design เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ 1. เกม MUSIC LAND ที่ใช้เป็นสื่อการเรียนการสอน เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านโน้ตดนตรีสากล 2. แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องการอ่านโน้ตดนตรีสากล 3. แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาตอนปลาย ที่เรียนกิจกรรมคีย์บอร์ด ที่มีต่อเกม MUSIC LAND สถิติที่ใช้การวิเคราะห์ข้อมูล คือ t-test Dependent Sample ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน S.D. ผลจากการวิจัยพบว่า นักเรียนที่เรียนการอ่านโน้ตดนตรีสากล ด้วยกิจกรรมเกม MUSIC LAND มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 และนักเรียนมีความพึงพอใจต่อเกม MUSIC LAND อยู่ในระดับมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ย (Mean) เท่ากับ 4.82 และคะแนนค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) เท่ากับ 0.19 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน; เกม MUSIC LAND; นักเรียนที่เรียนคีย์บอร์ด; โรงเรียนราชินี | th |
dc.subject | Music learning achievement; MUSIC LAND game; Keyboard students; Rajini School | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | STUDY OF MUSIC LEARNING ACHIEVEMENT ON READING MUSICAL NOTES BY MUSIC LAND GAME FOR KEYBOARD STUDENTS AT RAJINI SCHOOL | en |
dc.title | การศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องการอ่านโน้ตดนตรีสากล ด้วยเกม MUSIC LAND ของนักเรียนที่เรียนคีย์บอร์ด โรงเรียนราชินี | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Fine Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130438.pdf | 6.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.