Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/542
Title: | INTERATED MARKETING COMMUNICATION INFLUENCING CUSTOMER BEHAVIOR FROM QR CODE PAYMENTS AT KASIKORNTHAI BANK IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA การสื่อสารทางการตลาดแบบครบวงจรที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการชำระเงินผ่าน QR Code ธนาคารกสิกรไทย ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | SALEETHIP BUAPIM สาลีทิพย์ บัวพิมพ์ Rasita Sangboonnak รสิตา สังข์บุญนาค Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | การสื่อสารทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การชำระเงินผ่าน QR Code INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION CUSTOMER BEHAVIOR QR CODE PAYMENT |
Issue Date: | 19 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The aim of this research was to study the integrated marketing communication influencing customer behavior from QR Code payments at Kasikornthai Bank in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of four hundred consumers who used QR Code payments at Kasikornthai Bank and lived in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as the tool for data collection. The statistics for the data analysis were presented in terms of percentage, mean and standard deviation. The statistical hypotheses testing employed a t-test, a one-way analysis of variance and multiple regression analysis. The results of this research found the following: most of the respondents were female, aged between thirty-one to forty and up, with an education level equivalent to a Bachelor's degree or higher, an monthly income of between 20,001 to 30,000 Baht, and worked as employees at a private company. The results of the hypothesis testing were shown as follows: consumers of a different gender, age, education, monthly income and occupation had different factors in terms of making decisions on using QR Code payments at Kasikornthai Bank at a statistically significant level of .01 and .05. The factors of integrated marketing communication in the aspects of advertising, public relations, personal sales, direct marketing and event marketing had an effect to customer behavior from QR Code payments at Kasikornthai Bank at a statistically significant level of .05 การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาดแบบครบวงจร ที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการชำระเงินผ่าน QR Code ธนาคารกสิกรไทย ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่ใช้บริการชำระเงินผ่าน QR Code ธนาคารกสิกรไทย ในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31 - 40 ปีขึ้นไป ระดับการศึกษาสูงกว่าปริญญาตรี รายได้ต่อเดือนเท่ากับ 20,001 – 30,000 บาท มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชนและประกอบธุรกิจส่วนตัว ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ระดับการศึกษา และอาชีพ แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการใช้บริการชำระเงินผ่าน QR Code ธนาคารกสิกรไทย แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ .05 การสื่อสารทางการตลาดแบบครบวงจร ประกอบด้วย ด้านการโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การขายโดยพนักงานขาย การตลาดทางตรง และกิจกรรมทางการตลาด มีผลต่อการพฤติกรรมการใช้บริการชำระเงินผ่าน QR Code ธนาคารกสิกรไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/542 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130360.pdf | 2.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.