Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/540
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | CHUTIMA PREECHATHAMRAT | en |
dc.contributor | ชุติมา ปรีชาธรรมรัช | th |
dc.contributor.advisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.advisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2020-03-11T04:05:31Z | - |
dc.date.available | 2020-03-11T04:05:31Z | - |
dc.date.issued | 15/5/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/540 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to study the brand equity and the marketing mix toward consumption behavior trends of the Watsons house brand in Bangkok Metropolitan Area. The sample group in this study consisted of four hundred consumers who used the Watsons house brand products in the Bangkok Metropolitan Area. A questionnaire was used as a tool for data collection. The results indicated that most respondents were female, aged thirty-one to forty years old, holding a Bachelor's degree or equivalent, working as private company employees and with a monthly income between 25,001-35,000 Baht. Consumers had opinions of brand equity and marketing mix factors on behavioral trend of the Watsons house brand at a moderate level. They had the overall behavioral trend at an uncertain level. Consumers of different genders, ages, education levels, career and monthly income had behavioral trends with a statistical significance of 0.05. The opinions of consumers on brand equity toward consumption behavior trends for repurchasing were at 28%, recommending others were at 27%. Consumer opinions on the marketing mix toward consumption behavior trends for repurchasing was 39.70% and recommending others was at 37.20% with a statistical significance of 0.05. The result will improve strategy in term of brand equity and marketing mix become more effective and increase brand awareness of the Watson house brand to be different from competitors. To maintain and actually keep customers satisfied with the services or products of the Watson house brand. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้าและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31-40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ลูกจ้าง รายได้ต่อเดือน 25,001-35,000 บาท ผู้บริโภคให้ความคิดเห็นต่อคุณค่าตราสินค้าและส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมในระดับปานกลางและมีแนวโน้มพฤติกรรมโดยรวมในระดับไม่แน่ใจ ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพและรายได้ต่อเดือนแตกต่างกันมีแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานครแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานครในด้านการกลับมาซื้อสินค้าร้อยละ 28 และด้านการแนะนำสินค้าตราวัตสันผู้อื่นร้อยละ 27 และผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานครในด้านการกลับมาซื้อสินค้า ร้อยละ 39.70 และด้านการแนะนำสินค้าตราวัตสันผู้อื่นร้อยละ 37.20 อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยสามารถเป็นแนวทางปรับกลยุทธ์ทางธุรกิจให้มีประสิทธิภาพในด้านคุณค่าตราสินค้าและส่วนประสมทางการตลาด เพื่อสร้างภาพลักษณ์ของตราสินค้าวัตสันให้แตกต่างไปจากคู่แข่งและเพื่อรักษากลุ่มผู้บริโภคให้เกิดความพึงพอใจต่อสินค้าและบริการของสินค้าตราวัตสันให้ดียิ่งขึ้น | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | คุณค่าตราสินค้า | th |
dc.subject | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | แนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภค | th |
dc.subject | วัตสัน | th |
dc.subject | Brand Equity | en |
dc.subject | Marketing mix | en |
dc.subject | Consumption behavior trend | en |
dc.subject | WATSONS | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | BRAND EQUITY AND MARKETING MIX AFFECTING CONSUMER BEHAVIOR TREND ON WATSONS HOUSEBRAND IN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | คุณค่าตราสินค้าและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคสินค้าตราวัตสันในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130327.pdf | 2.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.