Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAPHAT SAKDINAKEADTIKUNen
dc.contributorณภัทร ศักดินาเกียรติกุลth
dc.contributor.advisorRasita Sangboonnaken
dc.contributor.advisorรสิตา สังข์บุญนาคth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-03-11T04:05:30Z-
dc.date.available2020-03-11T04:05:30Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/535-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe research aims to study the quality of service: Reliability, Assurance, Tangibles, Empathy, and Responsiveness that affect the decision to choosing pet café, such as the Little Zoo Café. The Closed-ended survey questionnaire was content checked and tested for reliability before collecting data form four hundred customers, who used the services of Little Zoo Café, using stepwise multiple regression analysis. The research found that the majority of users were female. They were aged between twenty-one to twenty-five. They completed a Bachelor's degree, earned a monthly incomes less than or equal to 15,000 Baht and were mostly students. The results of stepwise multiple regression analysis showed that Reliability, Tangibles, Empathy, and Responsiveness could explain 58.6 of the decision to choos Little Zoo Café at a statistically significant level of .05. However, the aspect of service quality assurance did not affect the decision to choose the Little Zoo Café.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการ ได้แก่ ความน่าเชื่อถือ ความเชื่อมั่น ความเป็นรูปธรรมของบริการ ความเอาใจใส่ และการตอบสนองลูกค้า ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่สัตว์เลี้ยงลิตเติ้ล ซู (Little Zoo Café)  โดยผู้วิจัยเลือกใช้แบบสอบถามชนิดคำถามปลายปิด (Closed Response Questions) ที่ผ่านการวิเคราะห์หาค่าความเชื่อมั่นเรียบร้อยแล้วในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภคที่เคยใช้บริการร้านคาเฟ่สัตว์เลี้ยงลิตเติ้ล ซู (Little Zoo Café) จำนวน 400 คน และนำข้อมูลมาวิเคราะห์ความถดถอยพหุคุณแบบขั้นตอน ผลของการศึกษาวิจัยพบว่าผู้ใช้บริการคาเฟ่สัตว์เลี้ยงลิตเติ้ล ซู (Little Zoo Café) ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ช่วงอายุที่เข้ามาใช้บริการส่วนใหญ่เป็นช่วงอายุระหว่าง 21 – 25 ปี ระดับการศึกษาที่มีการเข้ามาใช้บริการมากที่สุดคือระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยตอนเดือนที่ใช้บริการมากที่สุดคือ รายได้ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ประกอบอาชีพนักเรียน/นักศึกษา ผลการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคุณแบบขั้นตอนพบว่า มีคุณภาพการบริการ 4 ข้อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ คือ ด้านความน่าเชื่อถือ ความเป็นรูปธรรมของบริการ ความเอาใจใส่ และการตอบสนองลูกค้า โดยสามารถใช้พยากรณ์การตัดสินใจใช้บริการได้ร้อยละ 58.6 ในขณะที่ คุณภาพการบริการด้านความเชื่อมั่น ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่สัตว์เลี้ยงลิตเติ้ล ซู (Little Zoo Café)th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectคุณภาพการบริการ การตัดสินใจใช้บริการ คาเฟ่สัตว์เลี้ยง ลิตเติ้ลซูth
dc.subjectService Qualityen
dc.subjectDecisionen
dc.subjectPet Cafe Choiceen
dc.subjectLittle Zooen
dc.subject.classificationDecision Sciencesen
dc.titleSERVICE QUALITY AFFECTING THE DECISION TO CHOOSING PET CAFÉ(LITTLE ZOO CAFÉ)en
dc.titleคุณภาพการบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่สัตว์เลี้ยงลิตเติ้ล ซู(Little Zoo café)th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601110118.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.