Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/446
Title: MARKETING MIXS AND SERVICE QUALITY TOWARD CONSUMER BEHAVIOR TREND IN TESCO LOTUS IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
ส่วนประสมทางการตลาดเเละคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อเเนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคในห้างเทสโก้โลตัสในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: THANCHANOK KRISAMUT
ธันย์ชนก ไกรสมุทร
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
คุณภาพการให้บริการ
แนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภค
Marketing mixes
Service Quality
Consumer Behavior Trends
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research was to study the marketing mixs and service quality toward consumer behavior trend in Tesco Lotus in Bangkok metropolitan area. The samples in this study included four hundred consumers who purchased products advertising service at Tesco Lotus branches in the Bangkok metropolitan area. The results were as follows : The opinions of consumers on the marketing mixs and service quality on level a moderate level overall level and consumer behavioral trends overall at an uncertain. When considering each aspect it was found that the aspects of consumer behavioral trends on the return of buying products and consumer behavior trends to recommend opinions at a level of uncertainty. The differences in terms of gender, age, education, occupation and average monthly income and differences in consumer behavioral trends on the return of buying products and differences in terms of gender, age, education and average monthly income to differences in consumer behavioral trends to recommend  at a statistically significant level of 0.05. The opinions of consumers on the marketing mixs in the aspects of product , place and promotion influenced consumer behavioral trends at branches of Tesco Lotus in the Bangkok metropolitan area in the aspect on the returns of buying products, which could be explained by 29.2% and recommendations,which could be explained by 27.1%,with at a statistically significant level of 0.05. The opinions of consumers on service quality in the physical characteristics aspect, including confidence and customer attention in terms of consumer behavior trends in Tesco Lotus in the Bangkok metropolitan area in the aspect on the return of buying products, which could be explained by 57.0% and recommendations, which could be explained by 53.4% at a statistically significant level of 0.05.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ส่วนประสมทางการตลาดและคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคในห้างเทสโก้โลตัสในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าและบริการในห้างเทสโก้โลตัส ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อส่วนประสมทางการตลาด และคุณภาพการให้บริการ โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง และมีแนวโน้มพฤติกรรม โดยรวมอยู่ในระดับไม่แน่ใจ เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า มีแนวโน้มพฤติกรรมด้านการกลับมาซื้อสินค้า และแนวโน้มพฤติกรรมด้านการแนะนำผู้อื่น ความคิดเห็นอยู่ในระดับไม่แน่ใจ ผู้บริโภคที่มี เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้แตกต่างกัน มีแนวโน้มพฤติกรรมด้านการกลับมาซื้อสินค้าในห้างเทสโก้โลตัสในครั้งต่อไป แตกต่างกัน และผู้บริโภคที่มี เพศ อายุ ระดับการศึกษา และรายได้แตกต่างกัน มีแนวโน้มพฤติกรรมด้านการแนะนำผู้อื่นมาห้างเทสโก้โลตัสในครั้งต่อไป แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคที่มีความคิดเห็นต่อส่วนประสมทางการตลาด ในด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางจัดจำหน่าย และด้านส่งเสริมการตลาด มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคในห้างเทสโก้โลตัสในเขตกรุงเทพมหานคร ในด้านการกลับมาซื้อร้อยละ 29.2 และด้านการแนะนำผู้อื่นร้อยละ 27.1 อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคที่มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการให้บริการ ในด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านความมั่นใจ และด้านความเอาใจใส่ มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมผู้บริโภคในห้างเทสโก้โลตัสในเขตกรุงเทพมหานคร ในด้านการกลับมาซื้อร้อยละ 57.0 และด้านการแนะนำผู้อื่นร้อยละ 53.4 อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/446
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130336.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.