Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/443
Title: DECISION TO STUDY FOR A BACHELOR'S DEGREE AT THE THAI-NICHI INSTITUTE OF TECHNOLOGY 
การตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย - ญี่ปุ่น
Authors: CHUTINAN JEAMJIRASET
ชุตินันท์ เจียมจิระเศรษฐ์
Atchareeya Saknarong
อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ปัจจัยทางสังคม
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
การตัดสินใจศึกษาต่อ
Social factors
Service marketing mix
Decision making
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research was to examine the decisions to study for a Bachelor’s degree at the Thai-Nichi Institute of Technology. The sample group was composed of two hundred and eighty-six students who studied in the first year in the Bachelor’s degree program of the Thai-Nichi Institute of Technology. A questionnaire was used for data collection. The statistics for data analysis included mean, percentage and standard deviation. The statistical for hypothesis testing were a t-test, a one-way analysis of variance and multiple regression analysis. The results found the following most of the respondents were male, lived in the provinces, with an average income of the family of more than 50,001, with parents who were self-employed. The results of hypothesis testing found that students had different residences and the occupation of parents made different decisions to study for a Bachelor’s degree at the Thai-Nichi Institute of Technology at a statistically significant level of 0.01. The social factors in the aspects of family and reference groups positively affected decisions to study for a Bachelor’s degree at the Thai-Nichi Institute of Technology at a statistically significant level of 0.01. In terms of the Service marketing mix in the aspects of product and process had a positive affect to study for a Bachelor’s degree at the Thai-Nichi Institute of Technology at a statistically significant level of 0.01. The service marketing mix in the aspect of price negatively affected decisions to study for a Bachelor’s degree at the Thai-Nichi Institute of Technology at a statistically significant level of 0.01.
การวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักศึกษาระดับปริญญาตรี ชั้นปีที่ 1 ของสถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น ปีการศึกษา 2561 จำนวน 286 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ภูมิลำเนาต่างจังหวัด รายได้เฉลี่ยของครอบครัว 50,001 บาทขึ้นไป และผู้ปกครองประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า นักศึกษาที่มีภูมิลำเนา และอาชีพของผู้ปกครอง แตกต่างกันมีการตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่นแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01  ปัจจัยทางสังคม ได้แก่ ด้านครอบครัว และด้านกลุ่มอ้างอิง ส่งผลต่อการตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01โดยมีความสัมพันธ์เชิงบวก ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านหลักสูตร/ชื่อเสียงสถาบัน และด้านกระบวนการ ส่งผลต่อการตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เชิงบวก และส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านราคา ส่งผลต่อการตัดสินใจศึกษาต่อระดับปริญญาตรี สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01  โดยมีความสัมพันธ์เชิงลบ
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/443
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130326.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.