Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/438
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | USSANEE KOOLAMARD | en |
dc.contributor | อุษณีษ์ กุลมาศ | th |
dc.contributor.advisor | Paiboon Archarunkroj | en |
dc.contributor.advisor | ไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2019-12-24T06:50:32Z | - |
dc.date.available | 2019-12-24T06:50:32Z | - |
dc.date.issued | 19/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/438 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this research were to study the product factors and integrated marketing communication in relation to the purchasing behavior of consumers of organic vegetables from Lemon Farm in the Bangkok metropolitan area. The samples used in this research consisted of four hundred consumers who bought or purchased organic vegetables from Lemon Farm in Bangkok metropolitan area. The study found that consumers of different genders, age, education levels and occupation differed in term of the purchasing behavior in terms of recommending friends to buy organic vegetables at Lemon Farm; consumers with different levels of average monthly income differed in term of purchasing behavior in terms of the average amount of money spent per time; consumers with different occupations and average monthly income had different purchasing behavior in terms of the average number of purchase per month.The overall product factors in the aspects of product quality, brand, the packaging, product safety , product values and product variety had a negative and low relationship with purchasing behavior of organic vegetables in terms of the average amount of money spent per time ,had a negative and very low relationship in terms of the average number of times of purchase per month, had a positive and low relationship in terms of recommending friends to buy organic vegetables at Lemon Farm. Integrated marketing communication in the aspects of advertising sales, public relations, promotions, direct marketing and special events had a positive and low relationship with the purchasing behavior in terms of recommending friends to buy organic vegetables at Lemon Farm. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่ซื้อหรือเคยซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ผลการศึกษาพบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์ม ด้านการแนะนำเพื่อนให้มาซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มแตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มด้านค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อผักอินทรีย์ต่อครั้ง แตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีอาชีพและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกันมีพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มแตกต่างกัน ด้านจำนวนครั้งในการซื้อโดยเฉลี่ยต่อเดือน แตกต่างกัน ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ได้แก่ ด้านคุณภาพผลิตภัณฑ์ ด้านตราสินค้า ด้านบรรจุภัณฑ์ ด้านความปลอดภัยของผลิตภัณฑ์ ด้านคุณค่าของผลิตภัณฑ์ และด้านความหลากหลายของผลิตภัณฑ์ ในภาพรวมมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์ม ด้านค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อผักอินทรีย์ต่อครั้ง โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับต่ำ เป็นไปในทิศทางตรงกันข้าม ด้านการแนะนำเพื่อนให้มาซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มโดยมีสัมพันธ์กันในระดับต่ำ เป็นไปในทิศทางเดียวกันและด้านจำนวนครั้งในการซื้อโดยเฉลี่ยต่อเดือน โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับต่ำมาก เป็นไปในทิศทางตรงกันข้าม การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการได้แก่ ด้านการโฆษณา ด้านการประชาสัมพันธ์ ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการตลาดทางตรงและด้านการจัดกิจกรรมพิเศษ ในภาพรวมมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์มด้านการแนะนำเพื่อนให้มาซื้อผักอินทรีย์จากร้านเลมอนฟาร์ม โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับต่ำ เป็นไปในทิศทางเดียวกัน | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ผักอินทรีย์ | th |
dc.subject | ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ | th |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ | th |
dc.subject | Organic vegetables | en |
dc.subject | Intergrated marketing communication | en |
dc.subject | product factors | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | PRODUCT FACTORS AND INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION RELATING TO CONSUMER’S PURCHASING BEHAVIOR OF ORGANIC VEGETABLES FROM LEMONFARM IN BANGKOK METROPOLIS | en |
dc.title | ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผักอินทรีย์ จากร้านเลมอนฟาร์ม ในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs582130036.pdf | 2.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.