Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/414
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | INTOUCH OEUSOONTHORNWATTANA | en |
dc.contributor | อินทัช เอื้อสุนทรวัฒนา | th |
dc.contributor.advisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.advisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T07:41:35Z | - |
dc.date.available | 2019-12-17T07:41:35Z | - |
dc.date.issued | 19/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/414 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The aim of this research was to study the marketing mix 4Es and the factor of motivation affected the decision of Thai tourists on travel in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of four hundred consumers who traveled in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as a tool for data collection. The statistical hypotheses testing employed a t-test, a one way analysis of variance and multiple regression analysis, The results of the hypotheses testing were shown as follows: consumers of different genders, ages, marital status, education, occupation and monthly income who made different decisions on travel at a statistically significant level of 0.05. The aspect of the marketing mix 4Es of Everywhere and Evangelism and motivation in the aspects of emotional and reasonableness affected the decisions of Thai tourists on travel at a statistically significant level of 0.05 by affecting the decisions at an average overall 48.1 percent | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาด 4Es และแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักท่องเที่ยวชาวไทย และอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถาม มีความคิดเห็นเกี่ยวกับ ส่วนประสมการตลาด 4Es โดยรวม อยู่ในระดับดี และแรงจูงใจโดยรวม อยู่ในระดับมาก และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่มี เพศ อายุ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจท่องเที่ยวแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนประสมกาตลาด 4Es ด้านการเข้าถึงผู้บริโภค ด้านสร้างความสัมพันธ์ และ แรงจูงใจ ด้านอารมณ์ ด้านเหตุผล ส่งผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ร้อยละ 48.1 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ส่วนประสมการตลาด 4Es | th |
dc.subject | แรงจูงใจ | th |
dc.subject | การตัดสินใจท่องเที่ยว | th |
dc.subject | Marketing mix 4Es | en |
dc.subject | Motivation | en |
dc.subject | The decisions on travel | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | MARKETING MIX 4Es AND MOTIVATION AFFECTING THE DECISIONS OF THAI TOURISTS ON TRAVELING IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ส่วนประสมการตลาด 4Es และแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130366.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.