Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNATTAPOL SUTTIKASEMen
dc.contributorณัฐพล สุทธิเกษมth
dc.contributor.advisorChanick Wangphanichen
dc.contributor.advisorฌานิก หวังพานิชth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Fine Artsen
dc.date.accessioned2019-12-17T01:47:13Z-
dc.date.available2019-12-17T01:47:13Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/358-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThis research is a quasi-experimental research using a one-group pretest-posttest design, as follows  examine the learning achievement of a jazz ensemble through an instructional package on jazz ensembles; and  to study the satisfaction toward teaching and learning through the instructional package on jazz ensembles. The sample consisted of twenty senior high school students at Sarasas Ektra High School who were enrolled in jazz ensemble class. The tools comprised the experimental tools,  including the instructional package on jazz ensemble; and the data-collection tool including learning achievement in the jazz ensemble test and the satisfaction toward teaching and learning through the instructional package on jazz ensembles test.  The results derived by comparing learning achievement in jazz ensembles through the instructional package on jazz ensemble  used a statistical analysis of the t-test for the dependent sample; and analyzing the satisfaction toward teaching and learning through the instructional package on jazz ensemble using a simple descriptive statistical analysis.The results were the learning achievement in a jazz ensemble composed of music students were significantly higher than before using an instructional package on jazz ensemble  at a .05 level; and the satisfaction of students toward the teaching and learning through the instructional package  was at a high level (X ̅ = 4.36, S.D. = 0.71).en
dc.description.abstractการวิจัยนี้เป็นการวิจัยกึ่งทดลอง โดยใช้แบบแผนการวิจัยแบบหนึ่งกลุ่มทดลองก่อนและหลัง มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรวมวงแจ๊สที่เรียนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส และศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส โดยกลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนในระดับมัธยมศึกษาตอนปลายของโรงเรียนสารสาสน์เอกตรา ที่เลือกเรียนวิชารวมวงแจ๊ส จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ เครื่องมือทดลองคือชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส และเครื่องมือเก็บรวมรวมข้อมูลคือ แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรวมวงแจ๊ส และแบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส วิเคราะห์ข้อมูลโดยเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรวมวงแจ๊สที่เรียนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊สก่อนและหลังการเรียน ด้วยสถิติการทดสอบค่าที แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน และศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส โดยใช้สถิติพื้นฐาน ผลวิจัยพบว่า นักเรียนดนตรีที่เรียนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊สมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรวมวงหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และนักเรียนดนตรีมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊สอยู่ในระดับมาก (X ̅= 4.36, S.D. = 0.71)th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectชุดการสอนth
dc.subjectการรวมวงแจ๊สth
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการรวมวงth
dc.subjectความพึงพอใจth
dc.subjectInstructional Packageen
dc.subjectJazz Ensembleen
dc.subjectLearning Achievementen
dc.subjectSatisfactionen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE STUDY IN LEARNING ACHIEVEMENT IN JAZZ ENSEMBLE AND SATISFACTION TOWARD TEACHING AND LEARNING THOUGH INSTRUCTIONAL PACKAGE ON JAZZ ENSEMBLE FOR MUSIC STUDENTS IN SENIOR HIGH SCHOOL, SARSAS EKTRA SCHOOLen
dc.titleการศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรวมวงแจ๊สและความพึงพอใจที่มีต่อการจัดการเรียนการสอน ด้วยชุดการสอนการรวมวงแจ๊ส ของนักเรียนดนตรีในระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนสารสาสน์เอกตราth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Fine Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130377.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.