Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3585
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorXI WENBIAOen
dc.contributorXI WENBIAOth
dc.contributor.advisorPatcharaporn Srisawaten
dc.contributor.advisorพัชราภรณ์ ศรีสวัสดิ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T09:51:27Z-
dc.date.available2025-08-25T09:51:27Z-
dc.date.created2026
dc.date.issued16/1/2026
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3585-
dc.description.abstractThis study aims to 1) explore the effects of self-concept and cognitive emotion regulation strategies on depression among vocational college students; 2) develop an integrative group counseling program to enhance self-concept and relatively adaptive cognitive emotion regulation strategies (RACERS) while reducing depression. A mixed-methods approach was adopted, consisting of two phases. Phase 1: A stratified random sampling method was used to select 400 students, who completed the Self-Rating Depression Scale (SDS) (the Cronbach's alpha coefficient   is 0.826), Tennessee Self-Concept Scale (TSCS) (the Cronbach's alpha coefficient   is 0.976), and Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ) (the Cronbach's alpha coefficient   is 0.967). For quantitative analysis, methods such as descriptive statistical analysis, Pearson correlation analysis, multiple regression analysis, and repeated measures multivariate analysis of variance (MANOVA) were employed. Results showed that depression was positively correlated with self-concept and relatively adaptive cognitive emotion regulation strategies (pen
dc.description.abstract-th
dc.language.isoen
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectVocational college studentsen
dc.subjectDepressionen
dc.subjectSelf-concepten
dc.subjectCognitive emotion regulation strategiesen
dc.subjectIntegrative group counselingen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleTHE INFLUENCE OF SELF-CONCEPT, COGNITIVE EMOTION REGULATION STRATEGIES ON DEPRESSION AND REDUCING DEPRESSION OF VOCATIONAL COLLEGE STUDENTS THROUGH INTEGRATIVE GROUP COUNSELINGen
dc.titleอิทธิพลของอัตมโนทัศน์แห่งตน กลยุทธ์การกำกับอารมณ์ทางปัญญาต่อภาวะซึมเศร้า และการลดภาวะซึมเศร้าของนักศึกษาอาชีวศึกษาโดยการให้คำปรึกษากลุ่มแบบบูรณาการth
dc.typeDissertationen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPatcharaporn Srisawaten
dc.contributor.coadvisorพัชราภรณ์ ศรีสวัสดิ์th
dc.contributor.emailadvisorpatcharapom@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpatcharapom@swu.ac.th
dc.description.degreenameDOCTOR OF EDUCATION (Ed.D.)en
dc.description.degreenameการศึกษาดุษฎีบัณฑิต (กศ.ด.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs651170095.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.