Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/345
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | WANDEE KAEWLEK | en |
dc.contributor | วันดี แก้วเหล็ก | th |
dc.contributor.advisor | Chakrit Ponathong | en |
dc.contributor.advisor | จักรกฤษณ์ โปณะทอง | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Education | en |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T01:43:39Z | - |
dc.date.available | 2019-12-17T01:43:39Z | - |
dc.date.issued | 19/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/345 | - |
dc.description | MASTER OF EDUCATION (M.Ed.) | en |
dc.description | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aims to study and to compare the opinions of students towards the online education service systems in the of the Academic Promotion and Registration Office at the Rajamangala University of Technology, Phra Nakhon as a whole and in two aspects: (1)the efficiency of an educational service system and (2) satisfaction with of the educational service system, as a whole and classified by gender, grade, year of study, faculty and learning achievement. The sample consisted of three hundred eighty-seven undergraduate students in the 2018 academic year. The data collection instruments included a questionnaire. A five-point level Likert Scale was used to determine the total confidence value of fifty items and all of the had a score of 0.853. The data were analyzed by frequency values, percentage values, average scores, standard deviation, a t-test, a One Way Analysis of Variance and paired tests (in case of a significant difference in statistics, the paired means were tested using the Scheffe’s method). summarized as follows: 1) Students agreed with the online education service system in the Academic Promotion and Registration Office of Rajamangala University of Technology Phra Nakhon as a whole. 2) The opinions of both male and female students were based on the online education service system in Academic Promotion and Registration Office of Rajamangala University of Technology, Phra Nakhon didnot differ in both overall and in each aspect. 3) The students in different years had opinions based on the online education service system in the Academic Promotion and Registration Office of Rajamangala University of Technology, Phra Nakhon and didnot differ overall and in each aspect. 4) The opinions of students in each faculty was based on the online education service system in the Academic Promotion and Registration Office of Rajamangala University of Technology Phra Nakhon who differed in terms of significance at a level of .05, both overall and in each aspect. 5) The opinions on students with different learning achievement were based on the online education system in the Academic Promotion and Registration Office at the Rajamangala University of Technology, Phra Nakhon didnot different overall and in each individuat aspect. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมและเป็นรายด้าน 2 ด้านคือ ด้านประสิทธิภาพของระบบบริการการศึกษา และด้านความพึงพอใจต่อการใช้ระบบบริการการศึกษา โดยรวมและเป็นรายด้าน จำแนกตามเพศ ชั้นปีที่ศึกษา คณะที่นักศึกษาสังกัด และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักศึกษา ระดับปริญญาตรี ในปีการศึกษา 2561 รวมจำนวนทั้งสิ้น 387 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือแบบสอบถามมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับของไลเคิร์ท(Likert’ Scale)จำนวน 50 ข้อ มีค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับเท่ากับ 0.853 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที (t-test) การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนแบบทางเดียว (One Way Analysis of Variance) และการทดสอบเป็นรายคู่ ในกรณีที่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติจึงทำการทดสอบความแตกต่าง ของค่าคะแนนเฉลี่ยเป็นรายคู่ โดยใช้วิธีการของเชฟเฟ่ (Scheffe’s) สรุปได้ว่า 1) นักศึกษาเห็นด้วยต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมและเป็นรายด้าน อยู่ในระดับมาก 2) นักศึกษาเพศชาย และเพศหญิง มีความคิดเห็นต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมและเป็นรายด้าน ไม่แตกต่างกัน 3) นักศึกษาชั้นปีต่างกัน มีความคิดเห็นต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมและเป็นรายด้าน ไม่แตกต่างกัน 4) นักศึกษาคณะต่างกัน มีความคิดเห็นต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมและเป็นรายด้าน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 5)นักศึกษาที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างกัน มีความคิดเห็นต่อระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร โดยรวมเป็นรายด้าน ไม่แตกต่าง | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ระบบบริการการศึกษาออนไลน์ | th |
dc.subject | นักศึกษา | th |
dc.subject | สำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน | th |
dc.subject | Online education service system | en |
dc.subject | Students | en |
dc.subject | Academic support and Registration | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | STUDY OF ONLINE EDUCATION SERVICE SYSTEM OF INSTITUTE OF ACADEMIC SUPPORT AND REGISTRATION RAJAMANGALA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PHRA NAKHON | en |
dc.title | การศึกษาระบบบริการการศึกษาออนไลน์ของสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs571130094.pdf | 5.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.