Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/324
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TIDARATT KEEREEWAN | en |
dc.contributor | ธิดารัตน์ คีรีวรรณ | th |
dc.contributor.advisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.advisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2019-12-09T06:32:07Z | - |
dc.date.available | 2019-12-09T06:32:07Z | - |
dc.date.issued | 19/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/324 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The aim of this research was to study the factors related to consumer purchasing behavior of Charles & Keith in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of three hundred and eighty five consumers who had purchased Charles & Keith products and live in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as the tool for data collection. The statistics for data analysis were in terms of percentage, mean and standard deviation. The statistical hypotheses testing employed a t-test, a one way analysis of variance, Pearson product moment correlation coefficient and multiple regression analysis. The results of this research found the following: most respondents were aged between twenty-five to thirty-four, single, an education of level lower or equal to a Bachelor's degree, employed by private company employees and earned a monthly income of 20,001 to 30,000 baht. The results of hypothesis testing were shown as follows: consumers of different ages, education level, marital status, occupation, and monthly income had different purchasing behavior of Charles & Keith product at a statistically significant level of 0.01. The factor of rational and emotional motivation in terms of relationship between purchasing behavior of Charles & Keith with a frequency per year at a statistically significant level of 0.01. Integrated marketing communication in the aspects of advertising and sales promotion positive affected the purchasing behavior of Charles & Keith with an average expense per transaction at a statistically significant level of 0.05. Integrated marketing communication in the aspect of the sales staff negatively affected the purchasing behavior of Charles & Keith with an average expense per transaction at a statistically significant level of 0.05. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคเพศหญิงที่เคยซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith และพำนักอาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว สถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ มีอายุ 25 – 34 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี / เทียบเท่าปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน รายได้ 20,001 – 30,000 บาท ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุ สถานภาพ การศึกษา อาชีพ รายได้แตกต่างกันมีพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (บาทต่อครั้ง) แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 แรงจูงใจด้านเหตุผล และด้านอารมณ์ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (ครั้งต่อปี) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้านโฆษณา ด้านการส่งเสริมการขาย และด้านการขายโดยบุคคล ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (บาทต่อครั้ง) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในทิศทางเดียวกันและทิศทางตรงกันข้าม | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | พฤติกรรมการซื้อสินค้า | th |
dc.subject | แรงจูงใจ | th |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ | th |
dc.subject | แบรนด์ Charles & Keith | th |
dc.subject | Consumer purchasing behavior | en |
dc.subject | Motivation | en |
dc.subject | Integrated marketing communication | en |
dc.subject | Charles & Keith | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | FACTORS RELATING TO CONSUMERS PURCHASING BEHAVIOR OF CHARLES AND KEITH IN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keithของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130338.pdf | 1.78 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.