FACTORS RELATING TO CONSUMERS PURCHASING BEHAVIOR OF CHARLES AND KEITH IN BANGKOK METROPOLITAN AREA

Loading...
Thumbnail Image

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Srinakharinwirot University

Abstract

The aim of this research was to study the factors related to consumer purchasing behavior of Charles & Keith in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of three hundred and eighty five consumers who had purchased Charles & Keith products and live in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as the tool for data collection. The statistics for data analysis were in terms of percentage, mean and standard deviation. The statistical hypotheses testing employed a t-test, a one way analysis of variance, Pearson product moment correlation coefficient and multiple regression analysis. The results of this research found the following: most respondents were aged between twenty-five to thirty-four, single, an education of level lower or equal to a Bachelor's degree, employed by private company employees and earned a monthly income of 20,001 to 30,000 baht. The results of hypothesis testing were shown as follows: consumers of different ages, education level, marital status, occupation, and monthly income had different purchasing behavior of Charles & Keith product at a statistically significant level of 0.01. The factor of rational and emotional motivation in terms of relationship between purchasing behavior of Charles & Keith with a frequency per year at a statistically significant level of 0.01. Integrated marketing communication in the aspects of advertising and sales promotion positive affected the purchasing behavior of Charles & Keith with an average expense per transaction at a statistically significant level of 0.05. Integrated marketing communication in the aspect of the sales staff negatively affected the purchasing behavior of Charles & Keith with an average expense per transaction at a statistically significant level of 0.05.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคเพศหญิงที่เคยซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith และพำนักอาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว สถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ มีอายุ 25 – 34 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี / เทียบเท่าปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน รายได้ 20,001 – 30,000 บาท ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุ สถานภาพ การศึกษา อาชีพ รายได้แตกต่างกันมีพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (บาทต่อครั้ง) แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 แรงจูงใจด้านเหตุผล และด้านอารมณ์ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (ครั้งต่อปี) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้านโฆษณา ด้านการส่งเสริมการขาย และด้านการขายโดยบุคคล ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการซื้อสินค้าแบรนด์ Charles & Keith (บาทต่อครั้ง)  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในทิศทางเดียวกันและทิศทางตรงกันข้าม

Description

MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By