Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3086
Title: | INFLUENCE OF ONLINE MARKETING MIX ON SERVICE QUALITY THAT AFFECTS THE LOYALTY OF THAI CUSTOMERS TO THE TWG BRAND TEA SHOP. อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์กับคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อความจงรักภักดีต่อร้านชาแบรนด์ TWG ของลูกค้าชาวไทย |
Authors: | WARASINEE LIMPASOPHA วราสิณี ลิมปโสภา Sedtawat Prommasit เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ Srinakharinwirot University Sedtawat Prommasit เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ sedtawat@swu.ac.th sedtawat@swu.ac.th |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ คุณภาพการให้บริการ ความจงรักภักดี ร้านชาแบรนด์ TWG Online marketing mix Service quality Loyalty TWG brand tea shop |
Issue Date: | 24 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The aim of this research is to study the influence of the online marketing mix and the service quality of TWG brand tea shops. The sample is Thai consumers in the Bangkok metropolitan area on the loyalty of Thai customers who used the services of TWG brand tea shop. There were 385 people by questionnaire have reliability is 0.5. The statistics for data analysis were in terms of percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way Analysis of Variance and Multiple Regression Analysis. The results indicated that the majority of the respondents were female, aged 40-49, and had the educational level of a Bachelor’s degree, a monthly income of 30,001-45,000 Baht and worked in an employment or personal business. The respondents ranked the online marketing mix as the most important and the respondents rated the quality of service at the best level and in terms of loyalty to the TWG brand tea shop, the respondents were the most loyal. The online marketing mix found that product, price, and privacy aspects influenced loyalty with a statistical significance at the 0.05 level and prediction loyalty of 21.8%. Service quality was found to be the concreteness of the service. The response to customers and the aspect of knowing and understanding customers has a statistically significant influence on loyalty at a 0.05 level and a prediction loyalty of 30.10%. การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประการตลาดออนไลน์กับคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อความจงรักภักดีต่อร้านชาแบรนด์ TWG ของลูกค้าชาวไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการร้านชาแบรนด์ TWG ของลูกค้าชาวไทย ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 40-49 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001-45,000 บาท และมีอาชีพรับจ้าง/ธุรกิจส่วนตัว ในส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์อยู่ในระดับความสำคัญมากที่สุด คุณภาพการให้บริการอยู่ในระดับดีมากที่สุด และความจงรักภักดีต่อร้านชาแบรนด์ TWG มีความจงรักภักดีมากที่สุด ผลการทดสอบความจงรักภักดี พบว่า เพศชายสูงกว่าเพศหญิง การศึกษาสูงกว่าปริญญาตรีขึ้นไปสูงกว่าปริญญาตรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัวมีอิทธิพลต่อความจงรักภักดี และสามารถร่วมพยากรณ์ความจงรักภักดี ได้ร้อยละ 21.80 คุณภาพการให้บริการ ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า และด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้ามีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ และสามารถร่วมพยากรณ์ความจงรักภักดี ได้ร้อยละ 30.10 |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3086 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs651160459.pdf | 3.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.