Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRATCHANANAT WARARITTICHAIen
dc.contributorรัชนานาฎ วราฤทธิชัยth
dc.contributor.advisorRungarunRojruttanadumrong Chaisrien
dc.contributor.advisorรุ่งอรุณโรจน์รัตนาดำรง ไชยศรีth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2024-07-11T03:53:51Z-
dc.date.available2024-07-11T03:53:51Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued24/5/2024
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2845-
dc.description.abstractThe aims of this research are as follows: (1) to develop innovative self-study lesson to efficiently meet the 80/80 criteria; (2) to compare the learning achievement of royal words of students before and after implementing innovative self-study lesson using the gallery walk strategy to improve learning achievement; and (3) compare the learning achievement of royal words terminology of students using innovative self-study lesson with the gallery walk strategy versus conventional teaching methods. This study is quasi-experimental research conducted with a sample group of Mattayomsuksa Two students from Triamudom Suksapattanakarn School, totaling two classrooms. The research tools included (1) lesson plans; and (2) a royal words achievement test. Statistical analysis employed basic statistics, an independent t-test, and a dependent t-test. The research findings revealed that (1) innovative self-study lessons have an efficacy rate of 81.71/82.98, exceeding the set criteria of 80/80; (2) the learning achievement of royal words terminology of Mattayomsuksa Two students after utilizing innovative self-study lesson with the gallery walk strategy is significantly higher than before with a statistical significance level of .05, and (3) learning achievement of royal words terminology of students utilizing innovative self-study lesson with the gallery walk strategy is significantly higher than the control group at with statistical significance level of .05. This study demonstrates that learning with innovative self-study lesson using the gallery walk strategy improves students' learning achievement.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมาย 1) เพื่อพัฒนานวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องคำราชาศัพท์ของนักเรียนก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ด้วยนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้ 3) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องคำราชาศัพท์ของนักเรียนที่ใช้การจัดการเรียนรู้ด้วยนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้กับการจัดการเรียนรู้แบบปกติ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนเตรียมอุดมศึกษาพัฒนาการ สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 2 ห้องเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยการจัดการเรียนรู้ด้วยนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้ เรื่อง คำราชาศัพท์ แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยวิธีสอนแบบปกติ เรื่องคำราชาศัพท์ และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลักภาษาเรื่อง คำราชาศัพท์ สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ สถิติพื้นฐาน และการทดสอบค่า T – Test Independent และ T – Test Dependent ผลการวิจัยพบว่า 1) นวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปมีประสิทธิภาพเท่ากับ 81.71/82.98 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่ตั้งไว้ คือ 80/80 2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องคำราชาศัพท์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 หลังการจัดการเรียนรู้ด้วยนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้ (Gallery Walk) เรียนรู้สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องคำราชาศัพท์ของนักเรียนที่ใช้การจัดการเรียนรู้ด้วยนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้ (Gallery Walk) สูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectนวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปth
dc.subjectกลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้th
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนth
dc.subjectคำราชาศัพท์th
dc.subjectInnovative self-study lessonen
dc.subjectGallery walk strategyen
dc.subjectLearning achievementen
dc.subjectRoyal wordsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationBasic / broad general programmesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF AN INNOVATIVE SELF-STUDY LESSON USING GALLERY WALK STRATEGY TO IMPROVE LEARNIING ACHIEVEMENT ON ROYAL WORDS OF MATTAYOMSUKSA TWO STUDENTS.en
dc.titleการพัฒนานวัตกรรมบทเรียนสำเร็จรูปโดยใช้กลวิธีเดินชมแลกเปลี่ยนเรียนรู้เพื่อพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องคำราชาศัพท์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2th
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorRungarunRojruttanadumrong Chaisrien
dc.contributor.coadvisorรุ่งอรุณโรจน์รัตนาดำรง ไชยศรีth
dc.contributor.emailadvisorrungarun@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorrungarun@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineDepartment of Curriculum And Instructionen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาหลักสูตรและการสอนth
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130058.pdf6.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.