Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2813
Title: MARKETING MIX FACTORS AFFECTING FOOD PURCHASING DECISIONS OF CONSUMERS WHO LIVE IN CONDOMINIUMS
ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารของผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในคอนโด
Authors: KRIDCHEAI DHANSANDORS
กฤตไชย ฐานสันโดษ
Kangwan Yodwisitsak
กังวาน ยอดวิศิษฎ์ศักดิ์
Srinakharinwirot University
Kangwan Yodwisitsak
กังวาน ยอดวิศิษฎ์ศักดิ์
kangwan@swu.ac.th
kangwan@swu.ac.th
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้ออาหาร ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในคอนโด
Marketing mix factors
Issue Date:  24
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This aim of this research is to study the marketing mix factors that affected the food purchasing decisions of consumers living in condominiums. The sample group used in the research were consumers who had the desire to purchase food during off-hours (16.00-20.00 hours), which is part-time living in condominiums in Bangkok. A formula was used to find the number without knowing the population size. The research instrument was a questionnaire. The statistics used in data analysis, including percentage, frequency, mean, standard deviation, and inferential analysis. Most of the respondents were male, aged 21-30 years, an educational level of a Bachelor’s degree, occupied as private company employees, finished work at 5:00 p.m., a monthly income of 20,000-30,000 baht and single. When considering each aspect, it was found that the factors in the service marketing mix, included product factors, price factors and distribution location factors. The marketing promotion factors were personal factors, physical factors and process factors. It was related to the behavior of deciding to buy food during off-hours (16.00-20.00 hours), which is outside working hours for consumers living in condominiums at a statistically significant level of 0.05.
การวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารของผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในคอนโด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคที่มีความต้องการซื้ออาหารในช่วงนอกเวลา 16.00-20.00น. ซึ่งเป็นช่วงนอกเวลาอาศัยอยู่ในคอนโดเขตกรุงเทพมหานคร และใช้สูตรการหาจำนวนที่ต้องการโดยไม่ทราบขนาดประชากร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์เชิงอนุมาน ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศชาย อายุ 21-30 ปี ระดับการศึกษา ปริญญาตรี อาชีพ พนักงานบริษัทเอกชน  ช่วงเวลาเลิกงาน 17.00 น. รายได้ต่อเดือน 20,000-30,000 บาท สถานภาพโสด และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านสถานที่จัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านบุคคล ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ และปัจจัยด้านกระบวนการ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการการตัดสินใจซื้ออาหารในช่วงนอกเวลา 16.00-20.00น. ซึ่งเป็นช่วงนอกเวลาทำงานของผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในคอนโด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2813
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641110150.pdf2.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.