Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2809
Title: | PAWS PREFERENCES:DECODING THE FACTORS SHAPING CAT-INFUSED PURCHASE INTENTIONS ปัจจัยที่มีแนวโน้มต่อพฤติกรรมการตั้งใจซื้อสินค้าและบริการกลุ่มคนรักแมวที่มีแมวเป็นเครื่องมือทางการตลาด |
Authors: | APICHANUN LEELANUNTACHART อภิชนันท์ ลีละนันทชาติ Intaka Piriyakul อินทกะ พิริยะกุล Srinakharinwirot University Intaka Piriyakul อินทกะ พิริยะกุล intaka@swu.ac.th intaka@swu.ac.th |
Keywords: | การตลาดแมว พฤติกรรมผู้บริโภคที่มีความตั้งใจในการซื้อ การตลาดเฉพาะกลุ่ม ผู้บริโภคที่รักแมว Cat marketing Purchase intent consumer behavior Niche marketing Consumers who love cats |
Issue Date: | 24 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The emotional bond between humans and cats was caused by the phenomenon of "Petriarchy", which led to a group of cat lovers, or a group of consumers who are increasingly fond of cats Until now, we see many types of businesses using cat designs, both real and cartoon cats, in order to market products, advertising campaigns, and various marketing strategies. This research is a study of factors that influence the purchase intention of cat-loving consumers towards products and services that use cats as a marketing tool called "Meow Marketing", which comes from the consumer behavior bond between animals and the theory of niche marketing From the survey of the relationship between demographic characteristics Cat liking and motivation cause purchase intentions with the cat lover market group and using a combination of methods It combines quantitative data from surveys with qualitative insights from in-depth interviews. The research is that gender, age, income, and lifestyle are important predictors of purchase intention towards cat-driven marketing. In addition, the physical and behavioral characteristics of cats in marketing as well as the underlying motivations of consumers also played an important role in driving purchasing decisions. This study contributes to understanding specific consumer groups. and provides practical implications for businesses looking to capitalize on the emotional connection between humans and their feline friends through strategic marketing strategies tailored to the cat-loving demographic. ความผูกพันทางอารมณ์ระหว่างคนกับแมวเกิดจากปรากฏการณ์ “ทาสหมาทาสแมว” ซึ่งนำไปสู่กลุ่มคนรักแมวหรือกลุ่มผู้บริโภคที่ชื่นชอบแมวมากขึ้น ปัจจุบันนี้ มีธุรกิจหลายประเภทที่ใช้ดีไซน์แมว ทั้งแมวจริงและแมวการ์ตูนเพื่อทำการตลาดผลิตภัณฑ์ แคมเปญโฆษณา และกลยุทธ์ทางการตลาดต่าง ๆ งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคที่รักแมวต่อสินค้าและบริการที่ใช้แมวเป็นเครื่องมือทางการตลาด ที่เรียกว่า “การตลาดเหมียว” ซึ่งมาจากความผูกพันของพฤติกรรมผู้บริโภคระหว่างสัตว์กับทฤษฎีการตลาดเฉพาะกลุ่ม จากการสำรวจความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะประชากร ความชอบและแรงจูงใจ ทำให้เกิดความตั้งใจซื้อกับกลุ่มตลาดคนรักแมว และใช้วิธีผสมผสานระหว่างข้อมูลเชิงปริมาณจากการสำรวจ กับข้อมูลเชิงคุณภาพที่ได้จากการสัมภาษณ์เชิงลึก จากการวิจัยพบว่า เพศ อายุ รายได้ และรูปแบบการใช้ชีวิต เป็นตัวพยากรณ์สำคัญต่อความตั้งใจซื้อในการซื้อที่มีต่อการตลาดที่ขับเคลื่อนด้วยแมว นอกจากนี้ ด้านปัจจัยและรูปร่างลักษณะของแมว ยังมีส่วนสำคัญในการขับเคลื่อนการตั้งใจซื้ออีกด้วย การศึกษาวิจัยนี้มีส่วนช่วยในการทำความเข้าใจกลุ่มผู้บริโภคเฉพาะกลุ่ม และใช้ประโยชน์จากการใช้แมวในอุดมคติของผู้บริโภค ผสมผสานกับกลยุทธ์ทางการตลาดให้เหมาะกับกลุ่มผู้บริโภคที่เป็นกลุ่มคนรักแมว |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2809 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs641110030.pdf | 3.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.