Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2793
Title: EFFECTS OF RECREATION PROGRAM ON LEADERSHIP SKILLS OF JUNIOR HIGEIN SRINAKHARINWIROT UNIVERSITY PRASARNMIT DEMONSTRATION SCHOOL (SECONDARY)
ผลของโปรแกรมนันทนาการที่ส่งเสริมทักษะการเป็นผู้นำของนักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้น โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒประสานมิตร (ฝ่ายมัธยม)
Authors: KANIDPAT KIJARUNKUL
คณิตพัฒน์ กิจอรุณกูล
Sumonratree Nimnatipun
สุมนรตรี นิ่มเนติพันธ์
Srinakharinwirot University
Sumonratree Nimnatipun
สุมนรตรี นิ่มเนติพันธ์
sumontee@swu.ac.th
sumontee@swu.ac.th
Keywords: โปรแกรมนันทนาการ
ทักษะการเป็นผู้นำ
Recreation Program
Leadership Skills
Issue Date:  24
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This study was conducted to examine the effects of an experiential learning program on developing leadership skills in junior high school students. The objectives included the following: (1) investigating the leadership skills of junior high school students at Satit Prasarnmit Demonstration School (Secondary); (2) developing the leadership skills of junior high school students at Satit Prasarnmit Demonstration School (Secondary); and (3) comparing the outcomes of a experiential learning program that promotes leadership skills among junior high school students at Satit Prasarnmit Demonstration School (Secondary). The research employed a purposive sampling method, specifically selecting 30 Grade Eight students who were enrolled in an elective leadership course at Satit Prasarnmit Demonstration School (Secondary). The statistical analysis utilized a Repeated Measures Designs approach. The research findings indicated that, overall, junior high school students had moderate levels of leadership skills in terms of teamwork, communication, collaboration, and decision-making. There was a significant improvement in leadership skills during and after experimental intervention at a statistically significant level of .05.
การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของโปรแกรมนันทนาการที่ส่งเสริมทักษะการเป็นผู้นำของนักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้น โดย 1) เพื่อศึกษาทักษะการเป็นผู้นำของนักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้น โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ประสานมิตร (ฝ่ายมัธยม) 2) เพื่อพัฒนาทักษะการเป็นผู้นำของนักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้น โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ประสานมิตร (ฝ่ายมัธยม) 3) เพื่อเปรียบเทียบผลของโปรแกรมนันทนาการที่ส่งเสริมทักษะการเป็นผู้นำของนักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้น โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ประสานมิตร (ฝ่ายมัธยม) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ เป็นการคัดเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาเพิ่มเติมเลือกภาวะผู้นำ โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ประสานมิตร (ฝ่ายมัธยม) จำนวน 30 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ Repeated measures designs ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนระดับชั้นมัธยมตอนต้นมีทักษะการเป็นผู้นำด้านการทำงานเป็นทีม ด้านการติดต่อสื่อสาร ด้านการประสานงาน ด้านการตัดสินใจ และทักษะการเป็นผู้นำโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง และมีการพัฒนาทักษะการเป็นผู้นำระหว่างการทดลองและหลังการทดลองเพิ่มสูงขึ้นกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2793
Appears in Collections:Faculty of Physical Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130125.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.