Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorHATAIWAT PALASAKen
dc.contributorหทัยวัฒน์ พละศักดิ์th
dc.contributor.advisorPuenisara Limnonthakulen
dc.contributor.advisorภูณิศรา ลิ้มนนทกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-10-18T01:39:36Z-
dc.date.available2023-10-18T01:39:36Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued21/7/2023
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2530-
dc.description.abstractThis purposes of this research were to develop an experimental package and to compare learning achievement between the pre-test and post-test in the subject of Physics on the topic of the color mixing of light and pigment using the 5E inquiry model with eleventh-grade students. The sample consisted of 40 students and was selected using the cluster random sampling method. The instruments used in the research were an experimental set and a learning achievement test. The hypotheses were tested by one sample t-test and Normalized gain <g>. The results showed consistency with the theory and learning achievement scores after learning were higher than before with a .05 level of statistical significance. The results showed the average <g> of the classroom in color mixing of light and pigment lessons were 0.55 and 0.57, respectively.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาชุดทดลองและเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน วิชาฟิสิกส์ เรื่อง การผสมแสงสีและสารสี โดยจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ 5 ขั้น ในนักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 40 คน โดยเลือกตัวอย่างด้วยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ คือ ชุดการทดลองเรื่องการผสมแสงสีและสารสี และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การทดสอบค่าที t-test (dependent Samples) และความก้าวหน้าในการเรียน (Normalized Gain) ผลการวิจัยพบว่า ชุดการทดลองที่สร้างขึ้นให้ผลลัพธ์สอดคล้องกับทฤษฎี และหลังจากใช้ชุดทดลองเรื่อง การผสมแสงสีและการผสมสารสี นักเรียนมีคะแนนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยมีค่าเฉลี่ยคะแนนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนที่เพิ่มขึ้น (Normalized gain) เท่ากับ 0.55 และ 0.57 ตามลำดับ th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectชุดทดลองth
dc.subjectการผสมแสงสีth
dc.subjectการผสมสารสีth
dc.subjectระบบไมโครฟลูอิดิกส์th
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนth
dc.subjectExperimental packageen
dc.subjectColor mixing of lighten
dc.subjectColor mixing of pigmenten
dc.subjectMicrofluidic systemen
dc.subjectLearning achievementen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleDEVELOPMENT OF LIGHT COLOR AND PIGMENT MIXING EXPERIMENTAL PACKAGE  BY SIMPLE MICROFLUIDICS CONCEPT FOR UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTSen
dc.titleการพัฒนาชุดทดลอง เรื่อง การผสมแสงสีและสารสี  ด้วยการใช้แนวคิดไมโครฟลูอิดิกอย่างง่าย สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลายth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPuenisara Limnonthakulen
dc.contributor.coadvisorภูณิศรา ลิ้มนนทกุลth
dc.contributor.emailadvisorpuenisara@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpuenisara@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineDepartment of Physicsen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาฟิสิกส์th
Appears in Collections:Faculty of Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110194.pdf9.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.