Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2530
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | HATAIWAT PALASAK | en |
dc.contributor | หทัยวัฒน์ พละศักดิ์ | th |
dc.contributor.advisor | Puenisara Limnonthakul | en |
dc.contributor.advisor | ภูณิศรา ลิ้มนนทกุล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T01:39:36Z | - |
dc.date.available | 2023-10-18T01:39:36Z | - |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 21/7/2023 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2530 | - |
dc.description.abstract | This purposes of this research were to develop an experimental package and to compare learning achievement between the pre-test and post-test in the subject of Physics on the topic of the color mixing of light and pigment using the 5E inquiry model with eleventh-grade students. The sample consisted of 40 students and was selected using the cluster random sampling method. The instruments used in the research were an experimental set and a learning achievement test. The hypotheses were tested by one sample t-test and Normalized gain <g>. The results showed consistency with the theory and learning achievement scores after learning were higher than before with a .05 level of statistical significance. The results showed the average <g> of the classroom in color mixing of light and pigment lessons were 0.55 and 0.57, respectively. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาชุดทดลองและเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน วิชาฟิสิกส์ เรื่อง การผสมแสงสีและสารสี โดยจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ 5 ขั้น ในนักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 40 คน โดยเลือกตัวอย่างด้วยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ คือ ชุดการทดลองเรื่องการผสมแสงสีและสารสี และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การทดสอบค่าที t-test (dependent Samples) และความก้าวหน้าในการเรียน (Normalized Gain) ผลการวิจัยพบว่า ชุดการทดลองที่สร้างขึ้นให้ผลลัพธ์สอดคล้องกับทฤษฎี และหลังจากใช้ชุดทดลองเรื่อง การผสมแสงสีและการผสมสารสี นักเรียนมีคะแนนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยมีค่าเฉลี่ยคะแนนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนที่เพิ่มขึ้น (Normalized gain) เท่ากับ 0.55 และ 0.57 ตามลำดับ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ชุดทดลอง | th |
dc.subject | การผสมแสงสี | th |
dc.subject | การผสมสารสี | th |
dc.subject | ระบบไมโครฟลูอิดิกส์ | th |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | th |
dc.subject | Experimental package | en |
dc.subject | Color mixing of light | en |
dc.subject | Color mixing of pigment | en |
dc.subject | Microfluidic system | en |
dc.subject | Learning achievement | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Education science | en |
dc.title | DEVELOPMENT OF LIGHT COLOR AND PIGMENT MIXING EXPERIMENTAL PACKAGE BY SIMPLE MICROFLUIDICS CONCEPT FOR UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS | en |
dc.title | การพัฒนาชุดทดลอง เรื่อง การผสมแสงสีและสารสี ด้วยการใช้แนวคิดไมโครฟลูอิดิกอย่างง่าย สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Puenisara Limnonthakul | en |
dc.contributor.coadvisor | ภูณิศรา ลิ้มนนทกุล | th |
dc.contributor.emailadvisor | puenisara@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | puenisara@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF EDUCATION (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | Department of Physics | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาฟิสิกส์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Science |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611110194.pdf | 9.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.