Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2467
Title: FACTORS RELATION THE DECISION MAKING ON PURCHASE OF HOUSEHOLD APPLIANCES FROM ONLINE APPLICATION IN BANGKOK METROPOLITAN REGION
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทเครื่องใช้ในบ้านของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: SHAYUT TANGKAMOLSUWAN
ชยุฒม์ ตั้งกมลสุวรรณ
Phutip Meethavornkul
ภูธิป มีถาวรกุล
Srinakharinwirot University
Phutip Meethavornkul
ภูธิป มีถาวรกุล
phutip@swu.ac.th
phutip@swu.ac.th
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
การยอมรับเทคโนโลยี
การซื้อสินค้าผ่านทางออนไลน์
Online marketing
Technology acceptance model
Online shopping
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purposes of this research are as: (1) to study demographic characteristics such as gender, age, education level, occupation and average monthly income that affect the decision to buy home electrical appliances through online channels; (2) to study the online marketing mix factors had relation the decision to buy home electrical appliances through online channels; and (3) to study the technology acceptance factors had relation the decision to buy home electrical appliances through online is a quantitative research A questionnaire was used as a tool to collect data from a sample of 400 people who used to shop online in the Bangkok metropolitan area. Statistical analysis was performed using Independent sample t-test, One-way ANOVA, and pearson Set with a statistical significance of .05 The result of the study found the following: (1) demographic factors consisting of age, gender, educational level, occupation and income affected the purchasing of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01; (2) the Online Marketing Mix factors consisted of the following: Products, Prices, Place or Distribution, Promotion, Personalization,and  Privacy had a relationship of the purchases of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01; (3) the Technology Acceptance Model consisted of Perceived Usefulness,  Perceived Ease of Use, Attitudes towards Use, Intentions of Use had a relationship with the purchase of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01 and .05
การวิจัยนี้ มีความมุ่งหมาย (1) เพื่อศึกษาถึงลักษณะของประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ (2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ (3) เพื่อศึกษาปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานครจำนวน 400 ตัวอย่าง ทำการวิเคราะห์สถิติโดยใช้ การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน กำหนดนัยสำคัญทางสถิติ .05 ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ ส่งผลต่อการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ .01 (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ ประกอบด้วย ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย การให้บริการส่วนบุคคล มีความสัมพันธ์กับการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 3) ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยี ปะกอบด้วย การรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน การรับรู้ความง่ายในการใช้งาน ทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน ความตั้งใจในการใช้งาน มีความสัมพันธ์กับการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ .01
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2467
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641130252.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.