Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2465
Title: PRODUCT FACTORS AND BRAND VALUES AFFECTING BUYING DECISIONS TOWARD SMART WATCHES AMONG EXERCISE CONSUMERS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA
องค์ประกอบด้านผลิตภัณฑ์ และคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทวอทช์ ของคนออกกำลังกายในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: RATTANARUK CHATKAEWWORAWONG
รัตนรักษ์ ฉัตรแก้ววรวงศ์
Rasita Sangboonnak
รสิตา สังข์บุญนาค
Srinakharinwirot University
Rasita Sangboonnak
รสิตา สังข์บุญนาค
supaporns@swu.ac.th
supaporns@swu.ac.th
Keywords: องค์ประกอบด้านผลิตภัณฑ์
คุณค่าตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อ
สมาร์ทวอทช์
Product factors
Brand equity
Buying decisions
Smart watches
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objectives of this research are to study the product components and brand values affecting buying decisions toward smart watches among exercise consumers in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of 400 exercise consumers who used smart watches. The instruments used in this study consisted of tools used for data collection. In terms of statistical, percentage, mean, standard deviation, t-test, f-test, and the multiple regression. The results were as follows: most of the respondents were male, aged between 26 to 33, held a Bachelor's degree, worked as employees at private companies, and had a monthly income of more than 40,001 Baht. The product factors in terms of core benefits, generic products, expected products, augmented products and potential products at the highest levels. Brand equity in terms of brand awareness and brand perception were at high levels, while brand associations and brand loyalty were at the highest levels, respectively. The results of the hypotheses testing were as follows: consumers of different ages, gender, marital status, educational level, occupation, and average income did not have an impact on buying decisions toward smart watches. The product factor and brand equity affected buying decisions toward smart watches with a positive relationship.
การศึกษาครั้งนี้มีความมุ่งหมายศึกษา องค์ประกอบด้านผลิตภัณฑ์ และคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทวอทช์ ของคนออกกำลังกายในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ คนออกกำลังกายที่ใช้สมาร์ทวอทช์ มีอายุ 18 ปีขึ้นไป ทั้งเพศชายและเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติทดสอบความเชื่อมั่น การวิเคราะห์ความแตกต่างด้วยค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ เครื่องมือในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม ประกอบด้วย คำถามคัดกรอง ข้อมูลด้านลักษณะประชากรศาสตร์ องค์ประกอบด้านผลิตภัณฑ์ คุณค่าตราสินค้า และการตัดสินใจซื้อสมาร์ทวอทช์ เมื่อวิเคราะห์ข้อมูล พบว่า ข้อมูลที่ใช้สถิติเชิงพรรณนา ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 26-33 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 40,001 บาทขึ้นไป ปัจจัยองค์ประกอบด้านผลิตภัณฑ์ ศักยภาพของผลิตภัณฑ์ ผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง ประโยชน์หลัก รูปลักษณ์ผลิตภัณฑ์ ผลิตภัณฑ์ควบ มีระดับความคิดเห็นในระดับดีมาก ปัจจัยคุณค่าตราสินค้า การรับรู้คุณภาพตราสินค้า การรู้จักตราสินค้า มีระดับความคิดเห็นในระดับดีมาก และความเชื่อมโยงตราสินค้า ความภักดีต่อตราสินค้า มีระดับความคิดเห็นในระดับดี สำหรับข้อมูลที่ใช้สถิติเชิงอนุมาน ผลทดสอบสมมติฐานพบว่า คนออกกำลังกายที่มีลีกษณะประชากรศาสตร์แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อสมาร์ทวอทช์ไม่แตกต่างกัน ปัจจัยด้านองค์ประกอบผลิตภัณฑ์ ผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง รูปลักษณ์ผลิตภัณฑ์ และ ปัจจัยคุณค่าตราสินค้า การรับรู้คุณภาพตราสินค้า ความภักดีต่อตราสินค้า มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทวอทช์ของคนออกกำลังกายในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2465
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641130244.pdf3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.