Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2463
Title: FACTORS INFLUENCING INTENTION TO USE PHUEAKHUN LOAN SERVICE OF GOVERNMENT SAVINGS BANK IN PATHUM THANI PROVINCE
ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินในจังหวัดปทุมธานี
Authors: PRANCHANIN SANGSAENGSAI
ปราณชนิน สังข์แสงใส
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
supadas@swu.ac.th
supadas@swu.ac.th
Keywords: การรับรู้เกี่ยวกับสินเชื่อ, ส่วนประสมทางการตลาด, ความตั้งใจในการใช้บริการสินเชื่อธนาคารออมสิน
Credit awareness Marketing mix Intentions to use Government Saving Bank
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research study is to investigate the factors that influence intentions to use the loan services for personal use provided by the Government Savings Bank in Pathum Thani province. The research sample consisted of 400 individuals who were interested in using the loan services for personal use. A questionnaire was used as a tool to collect the data. The research findings revealed that users of these services had good marketing-related factors overall and a high level of awareness regarding the loan services for personal use provided by the Government Savings Bank. The results of the hypothetical testing showed that the marketing mix factors, including product, price, place, promotion, people, process, and physical evidence, significantly influenced intentions to use loan services for personal use, as provided by the Government Savings Bank in Pathum Thani province and with a statistical significance level of 0.05, with a 54.60% influence. Additionally, it was found that awareness of the loan services for personal use provided by the Government Savings Bank significantly influenced intentions to use the services with a statistical significance level of 0.05, with a 44.50% influence. The benefits derived from this research study include the Government Savings Bank being able to utilize these research findings to improve and further develop the understanding of loans for personal use, which affected both service usage and marketing strategy development. This will ultimately enhance the quality factors that significantly influenced intentions to use the services, thereby improving the overall service quality.
การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินในจังหวัดปทุมธานี โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้เเก่ ผู้ที่สนใจใช้บริการสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 คน โดยใช้เเบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้บริการมีปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับดีและปัจจัยด้านการรับรู้เกี่ยวกับสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมทางการตลาด ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านการบริการเเละด้านลักษณะทางกายภาพ มีผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินในจังหวัดปทุมธานี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวเเปรดังกล่าวมีอิทธิพลร้อยละ 54.60 นอกจากนี้พบว่า การรับรู้เกี่ยวกับสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสิน มีผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสินเชื่อเพื่อคุณของธนาคารออมสินในจังหวัดปทุมธานี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติอยู่ที่ระดับ 0.05 โดยตัวเเปรดังกล่าวมีอิทธิพลร้อยละ 44.50 ซึ่งประโยชน์ที่ได้จากการวิจัยนี้ ธนาคารออมสินสามารถนำไปพัฒนาต่อยอดในเรื่องของการรับรู้เกี่ยวกับสินเชื่อเพื่อคุณที่ส่งผลต่อความตั้งใช้บริการเเละการพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาด เพื่อเพิ่มระดับคุณภาพซึ่งเป็นปัจจัยสำคัญที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการให้มีคุณภาพมากยิ่งขึ้น
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2463
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641130242.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.