Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/244
Title: THE DEVELOPMENT OF ONLINE LEARNING TITLED ASEAN MUSIC AMONG SECONDARY SCHOOL (MATAYOM ONE) AT MARIALAI SCHOOL  IN BANGKOK
การสร้างบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร
Authors: NATTHAPREYA PIATHONG
ณัฐปรียา เปียทอง
Sitsake Yanderm
สิชฌน์เศก ย่านเดิม
Srinakharinwirot University. Faculty of Fine Arts
Keywords: บทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียน
ONLINE LEARNING ABOUT MUSIC AND ASEAN
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This study was an experimental research which has several purposes, as follows : (1)To create a powerful of online learning tool about music and the ASEAN community among Matayom One students at Marialai school in Bangkok and to meet the criteria of 80/80; (2) to compare student achievement before and after online learning about music in the ASEAN community. Another group by created random sampling thirty students. The trial was twice, a week,for two weeks and consisted of hundred minute sections.The tools used in the study included learning about music ASEAN music and the test. The test was the trial scheme of a One Group Pretest-Posttest Design use by average (X) standard deviation (S.D.) It was found to not be independent (t-test Dependent). The research found following results : 1. The effectiveness of online learning ASEAN music 82.56/82.67; (2) The achievement of learners studying online tutorials on E-leaning of ASEAN music after classes, higher than the previous significant statistical unit level of 0.5. The results is as expected: the students understood and acknowledged the history of the instrument and audio band better when using e-Learning after classes.
การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร  ให้ได้ตามเกณฑ์ 80/80  2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนและหลังในการใช้บทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร  ปีการศึกษา 2561 จำนวน 1 ห้อง ได้มาด้วยวิธีการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) จำนวน 30 คน โดยใช้เวลาในการทดลอง 2 คาบเรียน (100 นาที) เครื่องมือที่ใช้ ในการวิจัย ได้แก่ บทเรียนออนไลน์ (E-Learning) เรื่องดนตรีอาเซียน และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน โดยมีแบบแผนการทดลองแบบ One Group Pretest-Posttest Design ข้อมูลโดยใช้ ค่าเฉลี่ย ( X ) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และสถิติทดสอบที่แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (T-test Dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1)ประสิทธิภาพของบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียน มีประสิทธิภาพเท่ากับ 82.56/82.67  2)ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของผู้เรียนที่เรียนบทเรียนออนไลน์ E-Learning เรื่องดนตรีอาเซียน หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ซึ่งเป็นไปตามสมมุติฐานที่ตั้งไว้คือ หลังจากเรียนบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียนแล้ว ผู้เรียนมีความเข้าใจ และ ทราบเกี่ยวกับประวัติ เครื่องดนตรี และเสียงวงดนตรี เพิ่มขึ้น
Description: MASTER OF EDUCATION (M.Ed.)
การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/244
Appears in Collections:Faculty of Fine Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130376.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.