Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNATTHAPREYA PIATHONGen
dc.contributorณัฐปรียา เปียทองth
dc.contributor.advisorSitsake Yandermen
dc.contributor.advisorสิชฌน์เศก ย่านเดิมth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Fine Artsen
dc.date.accessioned2019-08-05T07:34:30Z-
dc.date.available2019-08-05T07:34:30Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/244-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThis study was an experimental research which has several purposes, as follows : (1)To create a powerful of online learning tool about music and the ASEAN community among Matayom One students at Marialai school in Bangkok and to meet the criteria of 80/80; (2) to compare student achievement before and after online learning about music in the ASEAN community. Another group by created random sampling thirty students. The trial was twice, a week,for two weeks and consisted of hundred minute sections.The tools used in the study included learning about music ASEAN music and the test. The test was the trial scheme of a One Group Pretest-Posttest Design use by average (X) standard deviation (S.D.) It was found to not be independent (t-test Dependent). The research found following results : 1. The effectiveness of online learning ASEAN music 82.56/82.67; (2) The achievement of learners studying online tutorials on E-leaning of ASEAN music after classes, higher than the previous significant statistical unit level of 0.5. The results is as expected: the students understood and acknowledged the history of the instrument and audio band better when using e-Learning after classes.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร  ให้ได้ตามเกณฑ์ 80/80  2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนและหลังในการใช้บทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานคร  ปีการศึกษา 2561 จำนวน 1 ห้อง ได้มาด้วยวิธีการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) จำนวน 30 คน โดยใช้เวลาในการทดลอง 2 คาบเรียน (100 นาที) เครื่องมือที่ใช้ ในการวิจัย ได้แก่ บทเรียนออนไลน์ (E-Learning) เรื่องดนตรีอาเซียน และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน โดยมีแบบแผนการทดลองแบบ One Group Pretest-Posttest Design ข้อมูลโดยใช้ ค่าเฉลี่ย ( X ) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และสถิติทดสอบที่แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (T-test Dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1)ประสิทธิภาพของบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียน มีประสิทธิภาพเท่ากับ 82.56/82.67  2)ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของผู้เรียนที่เรียนบทเรียนออนไลน์ E-Learning เรื่องดนตรีอาเซียน หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ซึ่งเป็นไปตามสมมุติฐานที่ตั้งไว้คือ หลังจากเรียนบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียนแล้ว ผู้เรียนมีความเข้าใจ และ ทราบเกี่ยวกับประวัติ เครื่องดนตรี และเสียงวงดนตรี เพิ่มขึ้นth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectบทเรียนออนไลน์เรื่องดนตรีอาเซียนth
dc.subjectONLINE LEARNING ABOUT MUSIC AND ASEANen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ONLINE LEARNING TITLED ASEAN MUSIC AMONG SECONDARY SCHOOL (MATAYOM ONE) AT MARIALAI SCHOOL  IN BANGKOKen
dc.titleการสร้างบทเรียนออนไลน์ เรื่องดนตรีอาเซียน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนมาเรียลัย กรุงเทพมหานครth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Fine Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130376.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.