Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2446
Title: FACTORS AFFECTING PURCHASE INTENTIONS FOR LIFE INSURANCE WITH HEALTH RIDERS OF CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: SUMARIN WIRIYANUWUTGUL
สุมาริน วิริยานุวัฒน์กุล
Nattapat Manirochana
ณัฏฐพัชร มณีโรจน์
Srinakharinwirot University
Nattapat Manirochana
ณัฏฐพัชร มณีโรจน์
nattapatma@swu.ac.th
nattapatma@swu.ac.th
Keywords: ประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพ, ผลประโยชน์ที่ได้รับ, ความตั้งใจซื้อ
Life Insurance with Health Riders
Benefits
Purchase intentions
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The research purpose is to study the factors that affect consumers in the Bangkok metropolitan area, regarding the purchasing intentions of life insurance with health riders. The group sample in this research consisted of 385 consumers in the Bangkok metropolitan area who were interested in buying life Insurance with health riders. By using a questionnaire as a tool to collecting data, the statistics used in this test were mean, standard deviation, variance analysis and regression analysis. The research revealed the following: (1) a high percentage of consumers in the Bangkok metropolitan area had purchasing intentions of life insurance with health riders; (2) the demographic factors, including age, education levels, occupations and income influenced consumers in the Bangkok metropolitan area, in terms of purchasing intentions of life insurance with health riders at a statistical level of 0.05; (3) marketing service: Product, People, Process, and Physical influenced consumers in the Bangkok metropolitan area, in terms of purchasing intentions for life insurance with health riders at a statistical level of 0.05. These variables had a 30.50% and a standard error of prediction was 0.541; and (4) the benefits that consumers received financial planning, coverage and medical care influenced consumers in the Bangkok metropolitan area, in terms of purchase intentions for life insurance with a health rider at a statistical level of 0.05. These variables were at 35.40% and standard errors in prediction was 0.522.
การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ผู้ที่สนใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บและรวบรวมข้อมูล โดยสถิติที่ใช้ในการทดสอบคือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนและการวิเคราะห์ความถดถอย ผลการวิจัยพบว่า 1) ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครมีความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพภาพรวมอยู่ในระดับมาก 2) ปัจจัยด้านประชากรศาตร์ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 3) ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านพนักงาน ด้านการบริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยทั้ง 4 ด้านสามารถทำนายความแปรปรวนได้ร้อยละ 30.50  ค่าความคลาดเคลื่อนมาตรฐานในการทำนาย เท่ากับ 0.541 4) ผลประโยชน์ที่ได้รับ ด้านการวางแผนทางการเงิน และด้านความคุ้มครองและรักษาพยาบาล มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตพร้อมสัญญาเพิ่มเติมแนบท้ายการประกันสุขภาพของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยทั้ง 2 ด้านสามารถทำนายความแปรปรวนได้ร้อยละ 35.40 มีค่าความคลาดเคลื่อนมาตรฐานในการทำนาย เท่ากับ 0.522
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2446
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641130100.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.