Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2437
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | KAMONRAT ORAJUL | en |
dc.contributor | กมนรัตน์ อรจุล | th |
dc.contributor.advisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.advisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T07:30:59Z | - |
dc.date.available | 2023-09-26T07:30:59Z | - |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 19/5/2023 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2437 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to study the product expectation and brand trust affecting decision-making to eat Choongman Chicken among consumer in the Bangkok metropolitan area. The sample group in this research consisted of 400 consumers who were over 18 and ate Choongman Chicken. A questionnaire was used as a tool for data collection. The statistics for data analysis included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistical hypothesis testing included a test, one-way analysis of variance and multiple regression analysis. The research results are as follows: The respondents were mostly female, single, aged 24-29 years, with a Bachelor's degree, private company employees and an average monthly income of 15,001-30,000 baht. The respondents had overall product expectations at a high level. Opinions of consumers on brand trust overall with a good rating and decision-making to eat Choongman Chicken overall at a high level. The hypotheses testing were as follows: consumers with different occupations and average monthly incomes made a decision to choose to eat Choongman Chicken differently with a statistical significance of 0.05. The product expectation in terms of quality of the product affecting the decisions of consumers to eat Choongman Chicken with a statistical significance of 0.05 was able to predict the decision to eat Choongman Chicken by 21.3%. Brand trust in terms of courtesy of the brand and the reputation of the brand affecting the decisions of consumers to eat Choongman Chicken with a statistical significance of 0.05 and were able to predict the decision to eat Choongman Chicken by 21.6%. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคาดหวังในสินค้าและความไว้วางใจในตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น โดยมีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลในการวิจัยครั้งนี้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 24-29 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท และมีสถานภาพโสด ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคาดหวังในสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับมาก มีความคิดเห็นต่อความไว้วางใจในตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับดี และมีการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น โดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีอาชีพและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น แตกต่างกัน ที่ระดับนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ความคาดหวังในสินค้า ด้านคุณภาพของสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น ที่ระดับนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยสามารถร่วมทำนายการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น ได้ร้อยละ 21.3 ความไว้วางใจในตราสินค้า ด้านความเอื้อเฟื้อของตราสินค้าและด้านความมีชื่อเสียงของตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น ที่ระดับนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยสามารถร่วมทำนายการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ได้ร้อยละ 21.6 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ชุงมัน ชิคเค่น | th |
dc.subject | ไก่ทอดเกาหลี | th |
dc.subject | ความคาดหวังในสินค้า | th |
dc.subject | ความไว้วางใจในตราสินค้า | th |
dc.subject | การตัดสินใจซื้อ | th |
dc.subject | Choongman Chicken | en |
dc.subject | Korean fried chicken | en |
dc.subject | Product Expectation | en |
dc.subject | Brand Trust | en |
dc.subject | Decision Making | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Wholesale and retail trade; repair of motor vehicles and motorcycles | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | PRODUCT EXPECTATION AND BRAND TRUST AFFECTING DECISION MAKINGTO EAT CHOONGMAN CHICKEN AMONG CONSUMERIN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ความคาดหวังในสินค้าและความไว้วางใจในตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานไก่ทอดเกาหลี ชุงมัน ชิคเค่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.coadvisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | atchareeyas@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | atchareeyas@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130484.pdf | 2.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.