Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2319
Title: THE DEVELOPMENT OF THE ABILITY IN SUMMARY WRITING OFPRATHOMSUKSA 6 STUDENTS BY USING BLENDED LEARNINGMANAGEMENT WITH KWL PLUS TECHNIQUE
การพัฒนาความสามารถในการเขียนย่อความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6โดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus
Authors: PHONGSAK OB-OON
พงษ์ศักดิ์ อบอุ่น
Arethit Posrithong
อาทิตย์ โพธิ์ศรีทอง
Srinakharinwirot University
Arethit Posrithong
อาทิตย์ โพธิ์ศรีทอง
arethit@swu.ac.th
arethit@swu.ac.th
Keywords: การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสาน, เทคนิค KWL Plus, การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus, ความสามารถในการเขียนย่อความ
Blended learning
KWL Plus technique
Blended learning management with the KWL Plus technique
Summary writing skill
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purposes of this research study are as follows: (1) to compare the summary writing skill scores of the Prathomsuksa Six students before and after by using the blended learning management with KWL Plus technique; and (2) to study the satisfaction levels of Prathomsuksa Six students after using the blended learning management with the KWL Plus technique. The data were collected from the population including 21 Prathomsuksa Six students at Watphichaiyat School, Khlong San District Office, Bangkok in the first semester in the 2022 academic year. The research instruments were the blended learning management with KWL Plus technique, summary writing skill evaluation form and the evaluation form for satisfactions with the blended learning management with the KWL Plus technique. The data were analyzed with mean (¯x), standard deviation (S.D.) and dependent t-test. The results of the research revealed the following: (1) The average summary writing skill pre-test score of Prathomsuksa Six students after using blended learning management with the KWL Plus technique was 21.52. The post-test score was significantly and statistically higher than the pre-test score at the significance level of .05. This is consistent with the hypotheses; and (2) the satisfaction of Prathomsuksa Six students after using the blended learning management with the KWL Plus technique were very high in all aspects  (¯x = 4.52, S.D. = 0.16)
 การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ (1) เปรียบเทียบคะแนนความสามารถในการเขียนย่อความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ก่อนและหลังจากการใช้จัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus (2) ศึกษาระดับความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังจากใช้การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานกับเทคนิค KWL Plus เก็บข้อมูลกับประชากรทั้งหมดซึ่งเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดพิชัยญาติ สำนักงานเขตคลองสาน กรุงเทพมหานคร ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 21 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แผนการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus แบบทดสอบวัดความสามารถในการเขียนย่อความ แบบสอบถามความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย (¯x) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนความสามารถในการเขียนย่อความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้จัดการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับเทคนิค KWL Plus มีคะแนนเฉลี่ยหลังเรียนเท่ากับ 21.52 คะแนน ซึ่งมีคะแนนเฉลี่ยหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ซึ่งเป็นไปตามสมมติฐาน (2) ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังจากใช้การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานกับเทคนิค KWL Plus มีความพึงพอใจเฉลี่ยรวมทุกด้าน (¯x= 4.52, S.D.= 0.16) อยู่ในระดับพึงพอใจมาก
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2319
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130304.pdf6.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.