Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPIMYADA LAISAWATen
dc.contributorพิมพิ์ญาดา ไล้สวัสดิ์th
dc.contributor.advisorSivalap Sukpaiboonwaten
dc.contributor.advisorศิวลาภ สุขไพบูลย์วัฒน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-03-15T08:22:41Z-
dc.date.available2023-03-15T08:22:41Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued19/5/2023
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2132-
dc.description.abstractThis research concerns a feasibility study to open a homemade bakery shop around BTS stations. The objectives of the study was the population and marketing mix factors on purchasing choices and investment feasibility in homemade bakery shops around BTS stations. A questionnaire was used to inquire about customer purchasing choices by studying the demographic and marketing mix factors. The sample group showed that most were female (73.50%), age 19-29 (68.00%), single (82.00%), held a Bachelor’s degree (70.00%), worked as private sector employees (41.50%), had 10,000-20,000 Baht average monthly income (33.25%), and used the Siam BTS station (72.25%). The Chi-Square Method for relationships. The results of the relationship between age and purchasing of 19-29 year olds had purchasing at bakeries at 51-100 Baht and age, status, occupation, average monthly income, buying time of 15.00-18.00; and education, occupation, average monthly income for relationships between education and buying two pieces at bakeries and investment feasibility. A sample group was used for entrepreneurs, venue rental fees, operating expenses, and income were analyzed for investment feasibility, with an NPV is 7,943,944.75 Baht, IRR with 13.89% and 1.19 BCR and PB is five years, six months. The sensitivity analysis of this project had six different scenarios: fixed return increased cost with 5% PB is five years, eleven months, PB is seven years, eight months of fixed cost return increased costs with 10% increased cost with 10%. The risk analysis section analysis by method (SVT), the results of SVTB were reduced to 15.99% and SVTC to 19.04% this study was that opening homemade bakery shop around BTS stations was feasible. For entrepreneurs interested in investing, several factors should be considered, such as finance, marketing, etc.  en
dc.description.abstractการศึกษาความเป็นไปได้ในการเปิดร้านจำหน่ายเบเกอรี่โฮมเมดบริเวณสถานีบีทีเอส วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะของประชากรศาสตร์และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกซื้อเบเกอรี่โฮมเมดบริเวณสถานีบีทีเอส และวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการลงทุนเปิดร้านจำหน่ายเบเกอรี่โฮมเมดบริเวณสถานีบีทีเอส โดยศึกษาลักษณะของประชากรศาสตร์และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ได้ใช้วิธีการสอบถามผู้บริโภคที่เลือกซื้อเบเกอรี่บริเวณสถานีบีทีเอส พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง 73.50% ช่วงอายุ 19-29 ปี 68.00% มีสถานภาพโสด 82.00% การศึกษาในระดับปริญญาตรี 70.00% อาชีพเป็นพนักงานบริษัท 41.50% รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000-20,000 บาท 33.25% กลุ่มตัวอย่างใช้บริการบีทีเอส สถานีสยามมากที่สุด 72.25 % จากการหาความสัมพันธ์ด้วยวิธีไควสแควร์ (Chi-Square) พบว่า อายุมีความสัมพันธ์การซื้อเบเกอรี่ต่อครั้งช่วงอายุ 19-29 ปี มีค่าใช้จ่ายอยู่ที่ 51-100 บาท และอายุ สถานภาพ อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน มีความสัมพันธ์กับช่วงเวลาที่ซื้อเบเกอรี่บ่อยที่สุดในช่วงเวลา 15.00-18.00 น. ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน มีความสัมพันธ์กับจำนวนที่ซื้อต่อครั้งในระดับการศึกษาปริญญาตรีมีการซื้อเบเกอรี่จำนวน 2 ชิ้น สำหรับการวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการลงทุนได้ใช้วิธีการสอบถามผู้ประกอบการที่เปิดร้านจำหน่ายเบเกอรี่โฮมเมด เกี่ยวกับค่าเช่าสถานที่ ค่าใช้จ่ายในการดำเนินการ และรายได้ เพื่อนำมาวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการลงทุน พบว่า มีความเป็นไปได้ในการลงทุน NPV เท่ากับ 7,943,944.75 บาท IRR เท่ากับ 13.89% BCR เท่ากับ 1.19 และ PB เท่ากับ 5 ปี 6 เดือน การวิเคราะห์ความอ่อนไหวของโครงการภายใต้สถานการณ์จำลอง 6 กรณี พบว่า กรณีที่ดีที่สุด คือ กรณีที่ผลตอบแทนคงที่ ต้นทุนเพิ่มขึ้นร้อยละ 5 โดยมี PB เท่ากับ 5 ปี 11 เดือน กรณีที่แย่ที่สุด คือ กรณีที่ผลตอบแทนลดลงร้อยละ 10 ต้นทุนเพิ่มขึ้นร้อยละ 10 โดยมี PB  เท่ากับ 7 ปี 8 เดือน ส่วนผลการวิเคราะห์ความเสี่ยงโดยทดสอบค่า (Switching Value Test)  พบว่า ค่า SVTB ลดลงได้สูงสุด 15.99% และค่า SVTC เพิ่มขึ้นได้สูงสุด 19.04% จากการศึกษาสรุปได้ว่า การเปิดร้านจำหน่ายเบเกอรี่โฮมเมดบริเวณสถานีบีทีเอส มีความเป็นไปได้หรือมีความคุ้มค่าในการลงทุน อย่างไรก็ตามผู้ประกอบการที่สนใจลงทุนควรพิจารณาปัจจัยหลาย ๆ ด้านประกอบกัน เช่น ด้านการเงิน ด้านการลงทุน ด้านการตลาด เป็นต้น   th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความเป็นไปได้ในการลงทุน,ร้านเบเกอรี่โฮมเมด,ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดth
dc.subjectFeasibility ‚The homemade bakery shop ‚The factors of marketing mixen
dc.subject.classificationEconomicsen
dc.subject.classificationManufacturingen
dc.subject.classificationFood processingen
dc.title THE FEASIBILITY STUDY TO OPEN THE  HOMEMADAE  BAKERY SHOP  AROUND THE  BTS STATIONen
dc.titleการศึกษาความเป็นไปได้ในการเปิดร้านจำหน่ายเบเกอรี่โฮมเมดบริเวณสถานี บีทีเอสth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSivalap Sukpaiboonwaten
dc.contributor.coadvisorศิวลาภ สุขไพบูลย์วัฒน์th
dc.contributor.emailadvisorsivalap@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsivalap@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF ARTS (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130186.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.