Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/203
Title: | MARKETING MIX FACTORS RELATED TO CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR OF LUXURY CAT PRODUCTS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA. ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมวในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | BUSSARAPORN RUANG-UTTAMANUN บุษราภรณ์ เรืองอุตมานันท์ Thitinan Chankoson ธิตินันธุ์ ชาญโกศล Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences |
Keywords: | สินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมว ส่วนประสมทางการตลาด พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ Luxury cat products Marketing mix factors Consumer purchasing behavior |
Issue Date: | 21 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research is to study the marketing mix in relation to the consumer purchasing behavior of luxury cat products in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four hundred and two consumers who bought luxury cat products. A questionnaire was used for data collection and the statistics for data analysis included percentage, mean and standard deviation. The statistical hypothesis testing employed a t-test, an One-way Analysis of Variance and the Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The results of the hypothesis testing were as follows:
Consumers of different ages, education and average income levels demonstrated that different purchasing behaviors in terms of the value of purchases and buying expenses at a statistically significant level of .01.
Consumers of different ages, marital status, education, occupation and average income levels demonstrated different purchasing behaviors in terms of the frequency of the purchases per month at a statistically significant level of .01.
The marketing mix in the aspects of product, price, place and promotion had no a relationship with purchasing behavior of luxury cat products in terms of the value of the purchase, buying expenses and the frequency of purchases per month. การวิจัยครั้งนี้จุดมุ่งหมาย เพื่อศึกษาลักษณะประชากรศาสตร์ และ ส่วนประสมทางการตลาด กับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมวในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูลผู้บริโภคที่เป็นกลุ่มตัวอย่างจำนวน 402 คน โดยจำแนกตามข้อมูลส่วนตัวของผู้บริโภค ส่วนประสมทางการตลาด และ พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมว สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการใช้ค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และ การวิเคราะห์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่มี อายุ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมวแตกต่างกัน ในด้านค่าใช้จ่ายในการซื้อ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่มี อายุ ระดับการศึกษา และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมวแตกต่างกัน ในด้านความถี่ในการซื้อ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และ ด้านการส่งเสริมการขาย ไม่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมวในเขตกรุงเทพมหานคร ทั้งในด้านค่าใช้จ่ายในการซื้อ และ ด้านความถี่ในการซื้อสินค้าและบริการลักชัวรี่ของสัตว์เลี้ยงประเภทแมว |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/203 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130180.pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.