Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/196
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | KRISSANA MANPRAGOB | en |
dc.contributor | กฤษณา หมั่นประกอบ | th |
dc.contributor.advisor | Lamson Lertkulprayad | en |
dc.contributor.advisor | ล่ำสัน เลิศกูลประหยัด | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T03:21:12Z | - |
dc.date.available | 2019-06-18T03:21:12Z | - |
dc.date.issued | 21/12/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/196 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research is intended. to study attitudes towards products in various fields. And motivation and satisfaction of consuming chilled ready meal food Consumers in Bangkok The population used in this study was 400 persons. In the data analysis, the researcher used the data collected from the questionnaire to analyze the data using descriptive statistics, mean, percentage, standard deviation, statistics for hypothesis testing. and multiple regression analysis.The research found the following Most of the consumers were female, Forty one years old and above. Worked for a private company and with an average income of 30,001 Baht.The attitude toward the product has a good level of feedback. Motivation is at a high level. The satisfaction was moderate.The results of the hypothesis testing were as follows : 1) Expected product attitudes(X3) and main benefits (X1) could predict the value satisfaction (y1) at 0.01 level with predictable 13.5% 2) Expected product attitudes(X3) can predict the satisfaction of expectations (y2) at 0.01 level, which can predict 17%. 3) Rational motivation(X6) and emotional(X5) motivations predicted value satisfaction(y1) at 0.01 level, predicted 22%. 4) The rational(X6) and emotional(X5) motivations can predict the value satisfaction(y1) statistically significant at 0.01, which can predict the percentage. The predicted equation was 21.6% | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาทัศนคติที่มีต่อผลิตภัณฑ์ในด้านต่างๆ แรงจูงใจ และความพึงพอใจในการบริโภคอาหารพร้อมทานแช่เย็น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือผู้ที่เคยบริโภคอาหารพร้อมทานแช่เย็น ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ในการวิเคราะห์ข้อมูลผู้วิจัยนำข้อมูลที่รวบรวมได้จากแบบสอบถามมาวิเคราะห์โดยการใช้สถิติเชิงพรรณา (Descriptive Statistics) ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติในการทดสอบสมมติฐานใช้การวิเคราะห์ถดถอยพหุคุณ (Multiple Regression Analysis) ผลวิจัยพบว่าผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุ 41 ปี ขึ้นไป ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ย 30,000 บาท ขึ้นไป ทัศนคติที่มีต่อผลิตภัณฑ์มีระดับความคิดเห็นอยู่ที่ระดับดี แรงจูงใจอยู่ในระดับมาก และความพึงพอใจอยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานมีดังนี้ 1)ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ที่มีผลต่อความพึงพอใจด้านความคุ้มค่า(y1) เรียงจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง(X3) และ ด้านประโยชน์หลัก(X1) สามารถทำนายความพึงพอใจด้านความคุ้มค่า(y1) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ซึ่งสามารถทำนายได้ร้อยละ 13.5 2) ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง(X3) สามารถทำนายความพึงพอใจด้านความคาดหวัง(y2) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ซึ่งสามารถทำนายได้ร้อยละ 17 3).แรงจูงใจที่มีผลต่อความพึงพอใจด้านความคุ้มค่า(y1) เรียงจากมากไปหาน้อย ได้แก่ด้านเหตุผล(X6) และ ด้านอารมณ์(X5) สามารถทำนายความพึงพอใจด้านความคุ้มค่า(y1) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ซึ่งสามารถทำนายได้ร้อยละ 22 และ 4)แรงจูงใจที่มีผลต่อความพึงพอใจด้านความคาดหวัง(y/) เรียงจากมากไปหาน้อย ได้แก่ด้านเหตุผล(X6) และ ด้านอารมณ์(X5) สามารถทำนายความพึงพอใจด้านความคาดหวัง(y2) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ซึ่งสามารถทำนายได้ร้อยละ 21.6 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ แรงจูงใจ ความพึงพอใจ อาหารพร้อมทานแช่เย็น | th |
dc.subject | Consumers 'attitude on product Motivation Satistaction Chilled ready meal food | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | CONSUMERS’ ATTITUDE ON PRODUCT, MOTIVATION AND SATISFACTION IN CHILLED READY MEAL FOOD AT BANGKOK METROPOLIS | en |
dc.title | ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ แรงจูงใจ และความพึงพอใจในการบริโภคอาหารพร้อมทานแช่เย็น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130054.pdf | 2.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.