Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWILAWAN PUNNAMWONGen
dc.contributorวิลาวัณย์ ปั๋นนามวงค์th
dc.contributor.advisorINTAKA PIRIYAKULen
dc.contributor.advisorอินทกะ พิริยะกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2019-06-18T03:21:10Z-
dc.date.available2019-06-18T03:21:10Z-
dc.date.issued17/5/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/188-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research had the objectives of studying title factors influencing intention to use krungthai PromptPay (KTB PromptPay) among serviced user in Thailand. The example used in this research included customers who had experience with using KTB PromptPay among serviced user in Thailand. The questionnaire was used as a tool to collect information. The statistics used for analysis such as percentage, mean, standard deviation, a t-test (independent group), Decision tree and multiple regression analysis with the enter method. The result of the research found that most of customers were female, aged between twenty-one to thirty years old with a highest education level of undergraduates, Government officials / state enterprises income 20,001 – 30,000 Bath and lived in Bangkok.The result of the hypothesis testing found that different personal factors who intention to use KTB PromptPay had no different. The subjective norm factor, The job relevance factor, The output quality factor, The result demonstrability factor were influenced by the perceived usefulness at a statistically significant level of 0.05. The perceived ease to use factor influenced perceived usefulness and their intention to use KTB PromptPay among serviced user in Thailand at a statistically significant level of 0.05. The perceived usefulness factor intention to use KTB PromptPay among serviced user in Thailand at a statistically significant level of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการกรุงไทย พร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ของผู้ใช้บริการในประเทศไทย โดยตัวอย่างที่ใช้วิจัยครั้งนี้ คือ ผู้ใช้บริการที่เคยมีประสบการณ์การใช้งานกรุงไทย พร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ในประเทศไทย จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์แผนภูมิต้นไม้ การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และสถิติสมการถดถอยเชิงซ้อนหนุคูณด้วยวิธี Enter ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21 – 30 ปี การศึกษาสูงสุดระดับปริญญาตรี มีอาชีพข้าราชการ/รัฐวิสาหกิจ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,0001 – 30,000 บาท และภูมิลำเนาอยู่ที่กรุงเทพมหานคร และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้ใช้บริการที่อาศัยอยู่ในประเทศไทยที่มีลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกัน มีความตั้งใจใช้บริการกรุงไทย พร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ไม่แตกต่างกัน ปัจจัยด้านบรรทัดฐานเชิงจิตวิสัย, ปัจจัยด้านความสัมพันธ์เกี่ยวข้องกับงาน, ปัจจัยด้านคุณภาพของผลลัพธ์ที่ได้ และปัจจัยคุณภาพของผลลัพธ์ที่สามารถพิสูจน์ได้ มีอิทธิพลต่อการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.05 ปัจจัยด้านการรับรู้ความง่ายในการใช้งาน มีอิทธิพลต่อการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน และมีอิทธิพลต่อความตั้งใจตั้งใจใช้บริการกรุงไทย พร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ของผู้ใช้บริการในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.05 ปัจจัยด้านการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งานมีอิทธิพลต่อความตั้งใจตั้งใจใช้บริการกรุงไทย พร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ของผู้ใช้บริการในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการรับรู้ความง่ายในการใช้งาน, การรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน, กรุงไทย พร้อมเพย์th
dc.subjectperceived ease to use perceived usefulness krungthai PromptPayen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFACTORS INFLUENCING INTENTIONS TO USE KRUNGTHAI PROMPTPAY (KTB   PROMPTPAY) AMONG SEVICED USER IN THAILANDen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการกรุงไทยพร้อมเพย์ (KTB PromptPay) ของผู้ใช้บริการในประเทศไทยth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs581130132.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.