Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | KANOKRAT UABHAIBOOL | en |
dc.contributor | กนกรัตน์ เอื้อไพบูลย์ | th |
dc.contributor.advisor | Wasan Sakulkijkarn | en |
dc.contributor.advisor | วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T06:39:15Z | - |
dc.date.available | 2023-02-08T06:39:15Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 8/8/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research are as follows: to study the motivation and service quality related to trust in pre-ordering and buying Korean products among members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area. A total of 400 sets of questionnaires for statistical analysis. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, an independent t-test, One-Way Analysis of Variance, and the Pearson correlation coefficient. The results of this research are as follows (1) the majority of members of Generation Y were single females, aged 24 to 32, held a Bachelor’s degree, were employed in the private sector, earned an average monthly income between 10,001 to 20,000 Baht, purchased products from Shopee and purchased online products 2 to 5 times per month. Most members of Generation Y had an opinion about motivation at a high level, service quality and trust at the maximum level; (2) members of Generation Y of different genders had different overall trust in pre-ordering and buying Korean products with a statistical significance of 0.05; (3) motivation was positively correlated with the trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a low level; (4) the service quality positively correlated with trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a high level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาแรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล จำนวนทั้งสิ้น 400 ฉบับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า 1. Gen Y ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง มีอายุ 24-32 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท ซื้อสินค้าผ่าน Shopee และซื้อสินค้าออนไลน์ เดือนละ 2-5 ครั้ง มีความคิดเห็นเกี่ยวกับ แรงจูงใจในการซื้อสินค้า อยู่ในระดับมาก คุณภาพในการให้บริการและความไว้วางใจในการซื้อสินค้า อยู่ในระดับมากที่สุด 2. Gen Y ที่มีเพศแตกต่างกัน มีความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3. แรงจูงใจโดยรวม มีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์ต่ำ 4. คุณภาพในการให้บริการโดยรวมมีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์สูง | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | แรงจูงใจ | th |
dc.subject | คุณภาพในการให้บริการ | th |
dc.subject | ความไว้วางใจ | th |
dc.subject | Motivation | en |
dc.subject | Service quality | en |
dc.subject | Trust | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Information and communication | en |
dc.subject.classification | Psychology | en |
dc.title | THE MOTIVATION AND SERVICE QUALITY THAT RELATED TO TRUST FOR PRE-ORDER KOREAN PRODUCTS BUYING OF GENERATION Y IN BANGKOK | en |
dc.title | แรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Wasan Sakulkijkarn | en |
dc.contributor.coadvisor | วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | wasan@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | wasan@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130170.pdf | 2.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.