Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKANOKRAT UABHAIBOOLen
dc.contributorกนกรัตน์ เอื้อไพบูลย์th
dc.contributor.advisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.advisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued8/8/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853-
dc.description.abstractThe purposes of this research are as follows: to study the motivation and service quality related to trust in pre-ordering and buying Korean products among members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area. A total of 400 sets of questionnaires for statistical analysis. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, an independent t-test, One-Way Analysis of Variance, and the Pearson correlation coefficient. The results of this research are as follows (1) the majority of members of Generation Y were single females, aged 24 to 32, held a Bachelor’s degree, were employed in the private sector, earned an average monthly income between 10,001 to 20,000 Baht, purchased products from Shopee and purchased online products 2 to 5 times per month. Most members of Generation Y had an opinion about motivation at a high level, service quality and trust at the maximum level; (2) members of Generation Y of different genders had different overall trust in pre-ordering and buying Korean products with a statistical significance of 0.05; (3) motivation was positively correlated with the trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a low level; (4) the service quality positively correlated with trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a high level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาแรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล จำนวนทั้งสิ้น 400 ฉบับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า 1. Gen Y ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง มีอายุ 24-32 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท ซื้อสินค้าผ่าน Shopee และซื้อสินค้าออนไลน์ เดือนละ 2-5 ครั้ง มีความคิดเห็นเกี่ยวกับ แรงจูงใจในการซื้อสินค้า  อยู่ในระดับมาก คุณภาพในการให้บริการและความไว้วางใจในการซื้อสินค้า อยู่ในระดับมากที่สุด 2. Gen Y ที่มีเพศแตกต่างกัน มีความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3. แรงจูงใจโดยรวม มีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์ต่ำ 4. คุณภาพในการให้บริการโดยรวมมีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์สูง th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectคุณภาพในการให้บริการth
dc.subjectความไว้วางใจth
dc.subjectMotivationen
dc.subjectService qualityen
dc.subjectTrusten
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationInformation and communicationen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.titleTHE MOTIVATION AND SERVICE QUALITY THAT RELATED TO TRUST FOR PRE-ORDER KOREAN PRODUCTS BUYING OF GENERATION Y IN BANGKOKen
dc.titleแรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.coadvisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.emailadvisorwasan@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorwasan@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130170.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.