Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853
Title: | THE MOTIVATION AND SERVICE QUALITY THAT RELATED TO TRUST FOR PRE-ORDER KOREAN PRODUCTS BUYING OF GENERATION Y IN BANGKOK แรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | KANOKRAT UABHAIBOOL กนกรัตน์ เอื้อไพบูลย์ Wasan Sakulkijkarn วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ Srinakharinwirot University Wasan Sakulkijkarn วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ wasan@swu.ac.th wasan@swu.ac.th |
Keywords: | แรงจูงใจ คุณภาพในการให้บริการ ความไว้วางใจ Motivation Service quality Trust |
Issue Date: | 8 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purposes of this research are as follows: to study the motivation and service quality related to trust in pre-ordering and buying Korean products among members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area. A total of 400 sets of questionnaires for statistical analysis. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, an independent t-test, One-Way Analysis of Variance, and the Pearson correlation coefficient. The results of this research are as follows (1) the majority of members of Generation Y were single females, aged 24 to 32, held a Bachelor’s degree, were employed in the private sector, earned an average monthly income between 10,001 to 20,000 Baht, purchased products from Shopee and purchased online products 2 to 5 times per month. Most members of Generation Y had an opinion about motivation at a high level, service quality and trust at the maximum level; (2) members of Generation Y of different genders had different overall trust in pre-ordering and buying Korean products with a statistical significance of 0.05; (3) motivation was positively correlated with the trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a low level; (4) the service quality positively correlated with trust in pre-ordering and buying Korean products with a significance of 0.01 at a high level. การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาแรงจูงใจและคุณภาพในการให้บริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล จำนวนทั้งสิ้น 400 ฉบับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า 1. Gen Y ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง มีอายุ 24-32 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท ซื้อสินค้าผ่าน Shopee และซื้อสินค้าออนไลน์ เดือนละ 2-5 ครั้ง มีความคิดเห็นเกี่ยวกับ แรงจูงใจในการซื้อสินค้า อยู่ในระดับมาก คุณภาพในการให้บริการและความไว้วางใจในการซื้อสินค้า อยู่ในระดับมากที่สุด 2. Gen Y ที่มีเพศแตกต่างกัน มีความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3. แรงจูงใจโดยรวม มีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์ต่ำ 4. คุณภาพในการให้บริการโดยรวมมีความสัมพันธ์กับความไว้วางใจในการซื้อสินค้าพรีออเดอร์เกาหลีจากร้านค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ระดับความสัมพันธ์สูง |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1853 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130170.pdf | 2.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.