Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1833
Title: INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION FACTORS AFFECTING GENERATION Y CONSUMER BUYING DECISION OF MIZUMI FACIAL SUNSCREEN IN BANGKOK
ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์ Mizumi ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: PONGSAKORN LUENGPAIROJ
พงศกร เหลืองไพโรจน์
Pichai Pusumpun
พิชัย ภู่สัมพันธ์
Srinakharinwirot University
Pichai Pusumpun
พิชัย ภู่สัมพันธ์
pichaipu@swu.ac.th
pichaipu@swu.ac.th
Issue Date:  8
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research is to examine the integrated marketing communication factors affecting Generation Y consumer buying decisions of Mizumi facial sunscreen in the Bangkok metropolitan area. The sample group used in this study consisted of 400 consumers who made decisions to purchase Mizumi facial sunscreens by random sampling, quota randomization, specific randomization and convenience randomization. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation. A One-Way ANOVA was used to determine relationship value and complex regression analysis. The hypothesis testing results found that the factors of age, gender, educational level, average monthly income and different professions affected the purchasing decisions of Mizumi facial sunscreen were statistically different at a level of 0.05, with the intention of female consumers to purchase sunscreen on recommendation and informing others about people who buy facial sunscreen brands. In terms of the males, with regard to Mizumi purchasing, consisted of males, aged 31 years or over, self-employed with an income of more than 45,001 Baht or more, most consumers had the opinion of the overall integrated marketing communications at the level of agreement. It was found that in advertising, public relations, sales and marketing activities influenced decisions to buy the Mizumi brand of facial sunscreen among Generation Y consumers with a statistical significance of 0.05 and in the same direction.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์ Mizumi ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่เคยตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์ Mizumi จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยการสุ่มตัวอย่าง การสุ่มแบบโควตา การสุ่มแบบเจาะจง และการสุ่มแบบอาศัยความสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ความ เบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว ค่าความสัมพันธ์ และการวิเคราะห์ความถดถอย เชิงซ้อน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และอาชีพแตกต่างกัน มีปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์ Mizumi ด้านการตัดสินใจใช้และด้านการแนะนำแตกต่างกันอย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยเพศหญิงมีความตั้งใจจะซื้อครีมกันแดดและการแนะนำให้คนที่รู้จักมาซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์ Mizumiมากกว่าเพศชาย มีอายุ 31 ปีขึ้นไป ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว ซึ่งมีรายได้มากกว่า 45,001 บาทขึ้นไป ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีระดับความคิดเห็นของการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย โดยพบว่าด้านการโฆษณา, ด้านการประชาสัมพันธ์, ด้านการขายโดยใช้พนักงานขาย และด้านการจัดกิจกรรมทางการตลาด มีการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดสำหรับผิวหน้าแบรนด์Mizumi ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย อย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และเป็นไปในทิศทางเดียวกัน
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1833
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130255.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.