Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1828
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PATSARAPORN PUNSAWAD | en |
dc.contributor | ภัสราภรณ์ พูลสวัสดิ์ | th |
dc.contributor.advisor | Jarin Jarusen | en |
dc.contributor.advisor | จรินทร์ จารุเสน | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T06:39:12Z | - |
dc.date.available | 2023-02-08T06:39:12Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 8/8/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1828 | - |
dc.description.abstract | This research aims to study information perception and the marketing factors affecting the consumer behavior of the 7-Eleven application in the Bangkok metropolitan area. The samples used in this research were 400 consumers who used the 7-Eleven applications in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire as a data collection tool. The results indicated that most respondents were female, aged between 20 to 29 years old, single, held a Bachelor's degree, worked as private company employees and with a monthly income of between 20,001-30,000 Baht. The results were as follows: the demographic characteristics, such as age, gender, educational level, occupation and different levels of average income differed. It did not affect consumer behavior with the 7-Eleven application. However, consumers demonstrated differences in terms of gender. Their behavior regarding spending frequency through the 7-Eleven application (times/month) was at a statistically significant level of 0.01. The information perception factors compared the proportion of cash spending at 7-Eleven convenience stores via the 7-Eleven application at a statistically significant level of 0.05 in the opposite direction and the frequency of spending through the application at 7-Eleven (times/month) at a statistically significant level of 0.01 in the opposite directions, and the marketing factors, including product, price, and place channels. It did not affect consumer behavior in terms of the 7-Eleven application. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการรับรู้ข้อมูลข่าวสารและปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20-29 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท ผลการศึกษาพบว่า ลักษณะทางประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกันไม่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ยกเว้นผู้บริโภคที่มีสถานภาพแตกต่างกัน มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในข้อด้านความถี่ในการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven (ครั้ง/เดือน) อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.01 ปัจจัยด้านการรับรู้ข้อมูลข่าวสาร มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในข้อด้านการเปรียบเทียบสัดส่วนการใช้จ่ายเงินสดผ่านร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่น กับการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven ในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และข้อด้านความถี่ในการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven(ครั้ง/เดือน) ในทิศทางตรงกันข้าม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ปัจจัยด้านการตลาด ซึ่งได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ไม่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร | th |
dc.subject | ปัจจัยทางการตลาด | th |
dc.subject | พฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน | th |
dc.subject | Information perception | en |
dc.subject | Marketing factors | en |
dc.subject | Consumer behavior with application | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Administrative and support service activities | en |
dc.subject.classification | Management and administration | en |
dc.title | INFORMATION PERCEPTION AND MARKETING FACTORS AFFECTING TO CONSUMER BEHAVIOR OF 7-ELEVEN APPLICATION IN BANGKOK | en |
dc.title | การรับรู้ข้อมูลข่าวสารและปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Jarin Jarusen | en |
dc.contributor.coadvisor | จรินทร์ จารุเสน | th |
dc.contributor.emailadvisor | jarin@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | jarin@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130093.pdf | 2.69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.