Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1828
Title: INFORMATION PERCEPTION AND MARKETING FACTORS AFFECTING TO CONSUMER BEHAVIOR OF 7-ELEVEN APPLICATION IN BANGKOK
การรับรู้ข้อมูลข่าวสารและปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: PATSARAPORN PUNSAWAD
ภัสราภรณ์ พูลสวัสดิ์
Jarin Jarusen
จรินทร์ จารุเสน
Srinakharinwirot University
Jarin Jarusen
จรินทร์ จารุเสน
jarin@swu.ac.th
jarin@swu.ac.th
Keywords: การรับรู้ข้อมูลข่าวสาร
ปัจจัยทางการตลาด
พฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน
Information perception
Marketing factors
Consumer behavior with application
Issue Date:  8
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study information perception and the marketing factors affecting the consumer behavior of the 7-Eleven application in the Bangkok metropolitan area. The samples used in this research were 400 consumers who used the 7-Eleven applications in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire as a data collection tool. The results indicated that most respondents were female, aged between 20 to 29 years old, single, held a Bachelor's degree, worked as private company employees and with a monthly income of between 20,001-30,000 Baht. The results were as follows: the demographic characteristics, such as age, gender, educational level, occupation and different levels of average income differed. It did not affect consumer behavior with the 7-Eleven application. However, consumers demonstrated differences in terms of gender. Their behavior regarding spending frequency through the 7-Eleven application (times/month) was at a statistically significant level of 0.01. The information perception factors compared the proportion of cash spending at 7-Eleven convenience stores via the 7-Eleven application at a statistically significant level of 0.05 in the opposite direction and the frequency of spending through the application at 7-Eleven (times/month) at a statistically significant level of 0.01 in the opposite directions, and the marketing factors, including product, price, and place channels. It did not affect consumer behavior in terms of the 7-Eleven application.
การวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการรับรู้ข้อมูลข่าวสารและปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20-29 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท ผลการศึกษาพบว่า ลักษณะทางประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกันไม่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ยกเว้นผู้บริโภคที่มีสถานภาพแตกต่างกัน มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในข้อด้านความถี่ในการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven (ครั้ง/เดือน) อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับสถิติ 0.01 ปัจจัยด้านการรับรู้ข้อมูลข่าวสาร มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven ในข้อด้านการเปรียบเทียบสัดส่วนการใช้จ่ายเงินสดผ่านร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่น กับการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven ในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และข้อด้านความถี่ในการใช้จ่ายผ่านแอปพลิเคชัน 7-Eleven(ครั้ง/เดือน) ในทิศทางตรงกันข้าม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ปัจจัยด้านการตลาด ซึ่งได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ไม่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้แอปพลิเคชัน 7-Eleven
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1828
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130093.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.