Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPRAPASINEE MANNGARNen
dc.contributorประภาสินี หมั่นงานth
dc.contributor.advisorKulachet Mongkolen
dc.contributor.advisorกุลเชษฐ์ มงคลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:11Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:11Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued8/8/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1821-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the 4C's of the strategy factors related to purchasing decisions on collagen supplement products of members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area. The sample size in this research consisted of 400 members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area who bought collagen supplement products. A questionnaire was used for the purpose of data collection. The statistical analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one way ANOVA analysis and the Pearson product movement correlation coefficient method. The results of the research were as follows: The majority of the respondents were single, widowed, divorced or separated females, held a Bachelor's degree or equivalent, had a monthly income below or equal to 15,000 Baht and employed as students. Overall, the 4C's strategy were at a much level. The opinion of consumer buying decision was at a much level in all aspects. The results of the hypotheses testing were as follows: Generation Y consumers of different ages, marital status, income and occupation demonstrated different buying decisions for collagen supplement products at a statistically significant level of 0.01 and 0.05, respectively. The 4C's strategy factors related to purchasing decisions on collagen supplement products were found at a middle level, in the same direction and at a statistically significant level of 0.01 in every step.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงกลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s ที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคอลลาเจนของคนเจนเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคอลลาเจนของคนเจนเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือการแจกแจงความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้ค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติความสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 24-28 ปี สถานภาพโสด / หม้าย / หย่าร้าง / แยกกันอยู่ ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท และมีอาชีพนักศึกษา กลยุทธ์ทางการตลาด 4C's อยู่ในระดับดีทุก ๆ ด้าน ส่วนการตัดสินใจซื้อมีความคิดเห็นในระดับดีทุก ๆ ขั้นตอน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะทางประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย อายุ สถานภาพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และอาชีพที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคอลลาเจนแตกต่างกัน บางขั้นตอนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ กลยุทธ์ทางการตลาด 4C's มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคอลลาเจนในทุก ๆ ขั้นตอน โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลาง ในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectกลยุทธ์ทางการตลาด (4C's)th
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectกลุ่มเจเนอเรชั่นวายth
dc.subjectอาหารเสริมคอลลาเจนth
dc.subjectMarketing strategy (4C's)en
dc.subjectBuying decisionsen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectCollagen supplement productsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationInformation and communicationen
dc.subject.classificationDomestic servicesen
dc.title4C'S STRATEGY FACTORS RELATED TO PURCHASING DECISIONSON COLLAGEN SUPPLEMENTS PRODUCTOF GENERATION-Y IN BANGKOKen
dc.titleกลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s ที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมคอลลาเจนของคนเจนเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorKulachet Mongkolen
dc.contributor.coadvisorกุลเชษฐ์ มงคลth
dc.contributor.emailadvisorkulachet@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorkulachet@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130063.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.