Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1819
Title: DIGITAL INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION AND RELIABILITYOF APPLICATION RELATING TO CONSUMER'S BUYING BEHAVIORON APPLICATION SHOPEE OF GENERATION Y IN RAYONG PROVINCE
การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล (DIMC) และความน่าเชื่อถือของแอปพลิเคชั่น ที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shopee ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในจังหวัดระยอง
Authors: TAKSAPORN POLDONGNOK
ทักษพร พลดงนอก
Pichai Pusumpun
พิชัย ภู่สัมพันธ์
Srinakharinwirot University
Pichai Pusumpun
พิชัย ภู่สัมพันธ์
pichaipu@swu.ac.th
pichaipu@swu.ac.th
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล,ความน่าเชื่อถือของแอปพลิเคชั่น,การตัดสินใจซื้อ
Integrated digital marketing communications Application reliability Purchasing decisions
Issue Date:  8
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purposes of this research are to study digital integrated marketing communication and the reliability of application relating to consumer’s buying behavior with the Shopee application among members of Generation Y in Rayong, Thailand. The sample groups used in the research were 400 consumers. The questionnaire was used as a tool in collecting the data. The statistics used in the analysis included percentage, mean, standard deviation, a t-test, One-Way Analysis and the Pearson product moment correlation coefficient. The research found that the consumers were mostly single females, aged 24 to 28 years, held a Bachelor's degree, worked as private company employees with a monthly income of 20,000 to 30,000 Baht. Consumer opinions on the importance of integrated marketing communications through digital media were at a good level and consumers also had opinions on the importance of overall application reliability at a good level. With regard to the results of the hypothesis testing of consumers with different demographic characteristics, they had different purchasing decision behaviors through the Shopee application among Generation Y consumers in Rayong. The factor of digital integrated marketing communication (DIMC) correlated with the purchasing decision behaviors via the Shopee application among members of Generation Y. The reliability of the application was related to the purchasing decision behavior through the Shopee application by Generation Y consumers in Rayong in terms of the time to come back to buy products again at statistically significantly at the 0.05 level.
การศึกษาวิจัยเรื่อง การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล (DIMC) และความน่าเชื่อถือของแอปพลิเคชั่น ที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shopee ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในจังหวัดระยอง โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ที่ใช้ บริการสั่งซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shopee ในจังหวัดระยอง จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็น เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและใช้สถิติในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว และการวิเคราะห์สัมประสิทธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุระหว่าง 24–28 ปีโดยมีระดับการศึกษาปริญญาตรีอาชีพ ส่วนใหญ่ คือ พนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท และมีสถานภาพโสด โดยผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อระดับความสำคัญของการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัลโดยรวมอยู่ในระดับดี และผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อระดับความสำคัญของความน่าเชื่อถือของแอปพลิเคชั่นโดยรวมอยู่ในระดับดี ผลการทดสอบสมมติฐานผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันมีพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shope ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในจังหวัดระยองแตกต่างกัน การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล (DIMC) มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shopee ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในจังหวัดระยอง ส่วนความน่าเชื่อถือของแอปพลิเคชั่นความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชั่น Shopeeของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในจังหวัดระยองด้านระยะเวลาในการกลับมาซื้อสินค้าอีกครั้ง อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1819
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130060.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.