Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPAPANEE CHUNKRACHANGen
dc.contributorปภาณีย์ จันทร์กระจ่างth
dc.contributor.advisorTosapol Taneeen
dc.contributor.advisorทศพล ธานีth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:10:42Z-
dc.date.available2023-02-08T06:10:42Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued8/8/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1753-
dc.description.abstractThis study is a research and development study with the following aims: (1) to develop water survival and freestyle swimming skills using game-based activities with fourth-grade girls; (2) to develop water survival and freestyle swimming skills tests by using game-based activities; (3) to evaluate the qualities, benefits and possibilities of water survival and freestyle swimming skills exercises using game-based activities with fourth-grade girls. This study was conducted using (1) water survival and freestyle swimming skills exercises; (2) water survival skill exercises; (3) freestyle swimming skill exercise activities, and (4) evaluation forms for the benefits and possibilities of the research tools. There were 30 swimming instructors for fourth-grade girls from six private schools for girls in Bangkok who were purposively sampled. The results revealed the following: (1) the content validity of the development of water survival and freestyle swimming skills exercises using game-based learning among fourth-grade girls was 1.00.; (2) the content validity of the water survival skill test was 1.00 with 0.63 of reliability and 0.81 of objectivity, which were acceptable, while of the freestyle swimming skill test was 1.00 with a 0.90 of reliability and 0.90 of objectivity, (3) qualitative evaluations of skill exercise, water survival and freestyle swimming skills exercises in terms of the benefits aspect (with 4.79, 4.78, and 4.78 of mean) and possibilities (with 4.69, 4.86, 4.80 of mean) were both at the highest levels and above the standard criteria at 3.50 and with a .05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้เป็นแบบวิจัยและพัฒนา มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนาแบบฝึกทักษะการเอาชีวิตรอด ในน้ำและทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์โดยใช้เกมเป็นฐานสำหรับนักเรียนหญิงชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 2) เพื่อพัฒนาแบบทดสอบทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำและแบบทดสอบทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์โดยใช้เกมเป็นฐาน 3) เพื่อประเมินคุณภาพความเป็นประโยชน์และความเป็นไปได้ของแบบฝึกทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำและทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์โดยใช้เกมเป็นฐานสำหรับนักเรียนหญิงชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ 1) แบบฝึก ทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำและทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์โดยใช้เกมเป็นฐาน 2) แบบทดสอบทักษะการเอา ชีวิตรอดในน้ำ 3) แบบทดสอบทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์และ 4) แบบประเมินความเป็นประโยชน์และความเป็นไปได้กลุ่มตัวอย่างเป็นครูผู้สอนว่ายน้ำนักเรียนหญิงชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนเอกชนหญิงล้วนในเขต กรุงเทพมหานคร 6 โรงเรียน เลือกแบบเฉพาะเจาะจงจำนวน 30 คน ผลการวิจัยพบว่า 1) การพัฒนาแบบฝึกทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำและทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์โดยใช้เกมเป็นฐานสำหรับนักเรียนหญิงชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 มีค่าดัชนีความเที่ยงตรงเชิงเนื้อหาเท่ากับ 1.00 2) แบบทดสอบทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำความเที่ยงตรงเชิงเนื้อหาเท่ากับ 1.00 ค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.63 ค่าความเป็นปรนัยเท่ากับ 0.81 อยู่ในระดับยอมรับได้และแบบทดสอบทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์ความตรงเชิงเนื้อหาเท่ากับ 1.00 ค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.90ค่าความเป็นปรนัยเท่ากับ 0.90 3) การประเมินคุณภาพแบบฝึกทักษะและแบบทดสอบทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำแบบทดสอบทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์ด้านความเป็นประโยชน์ (ค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.79, 4.78, 4.78อยู่ใน ระดับมากที่สุด) และด้านความเป็นไปได้ (ค่าเฉลี่ยอยู่ที่4.69, 4.86, 4.80 อยู่ในระดับมากที่สุด) ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ มาตรฐานที่กำหนด คือ 3.50 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectแบบฝึกth
dc.subjectแบบทดสอบth
dc.subjectทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำth
dc.subjectทักษะฟรีสไตล์th
dc.subjectเกมเป็นฐานth
dc.subjectนักเรียนหญิงth
dc.subjectExercisesen
dc.subjectTestsen
dc.subjectWater Survival skillsen
dc.subjectFreestyle skillsen
dc.subjectGame-based activitiesen
dc.subjectFemale studentsen
dc.subject.classificationHealth Professionsen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleDEVELOPMENT OF EXERCISES AND TESTS ON WATER SURVIVAL AND FREESTYLE SKILLS USING GAME-BASED ACTIVITIES FOR GRADE FOUR FEMALE STUDENTSen
dc.titleการพัฒนาแบบฝึกและแบบทดสอบทักษะการเอาชีวิตรอดในน้ำและทักษะการว่ายน้ำท่าฟรีสไตล์ โดยใช้เกมเป็นฐานสำหรับนักเรียนหญิงชั้นประถมศึกษาปีที่ 4th
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorTosapol Taneeen
dc.contributor.coadvisorทศพล ธานีth
dc.contributor.emailadvisortosapolta@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisortosapolta@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineDepartment Of Physical Educationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาพลศึกษาth
Appears in Collections:Faculty of Physical Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130302.pdf6.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.