Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1621
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorLADAPA NAKKUBUAen
dc.contributorลฎาภา นาคคูบัวth
dc.contributor.advisorJantarat Phutiaren
dc.contributor.advisorจันทรัศม์ ภูติอริยวัฒน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-07-19T01:23:14Z-
dc.date.available2022-07-19T01:23:14Z-
dc.date.issued27/5/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1621-
dc.descriptionDOCTOR OF EDUCATION (Ed.D.)en
dc.descriptionการศึกษาดุษฎีบัณฑิต (กศ.ด.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research are as follows: (1) to study the factors and the indicators of  innovative leadership of school administrators (2) to examine the congruence of the measurement model of innovative leadership of school administrators and (3) to develop a manual for using the indicators of innovative leadership of school administrators. The study was conducted by mixed methods research and divided into three phases. The first phase was the building and development of the innovative leadership indicators of school administrators. The second phase was the research hypothesis assessment. The data was collected from a sample group of 830 school administrators and teachers and was analyzed by statistical software. The third phase was the development of a manual for using the indicators of innovative leadership. The research results revealed the following: (1) the innovative leadership indicators of school administrators in education sandboxes were comprised of 7 main factors, 23 sub-factors and 81 indicators; (2) the developed measurement model on the innovative leadership of school administrators showed congruence with the empirical data (Chi-square = 109.45 with no statistical significance, df = 100, GFI = 0.99, AGFI = 0.97); and (3) the appropriateness of the development of a manual for using the indicators of innovative leadership of school administrators is at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาองค์ประกอบและตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา 2) ตรวจสอบความสอดคล้องของโมเดลการวัดตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษาที่สร้างขึ้นกับข้อมูลเชิงประจักษ์ และ 3) พัฒนาคู่มือการใช้ตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา โดยใช้การวิจัยแบบผสานวิธี ดำเนินการ 3 ระยะ ดังนี้ ระยะที่ 1 การพัฒนาตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา ระยะที่ 2 การตรวจสอบสมมติฐานการวิจัยกับข้อมูลเชิงประจักษ์ กลุ่มตัวอย่างเป็นผู้บริหารสถานศึกษาและครูผู้สอนในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน จำนวน 830 คน เครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถามแบบมาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับ และระยะที่ 3 การสร้างคู่มือการใช้ตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา วิเคราะห์ผลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูปและโปรแกรมลิสเรล ผลการวิจัยพบว่า 1. ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษามี 7 องค์ประกอบหลัก 23 องค์ประกอบย่อย และ 81 ตัวบ่งชี้  2. โมเดลการวัดภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษามีความสอดคล้องกับข้อมูลเชิงประจักษ์ (Chi-Square = 109.45 ไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ, df = 100, GFI = 0.99 , AGFI = 0.97) และ 3. คู่มือการใช้ตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษา มีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมth
dc.subjectผู้บริหารสถานศึกษาth
dc.subjectพื้นที่นวัตกรรมการศึกษาth
dc.subjectinnovative leadershipen
dc.subjectschool administratoren
dc.subjecteducation sandboxen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleDEVELOPMENT OF INNOVATIVE LEADERSHIP INDICATORS OF SCHOOL ADMINISTRATORS IN EDUCATION SANDBOXESen
dc.titleการพัฒนาตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำเชิงนวัตกรรมของผู้บริหารสถานศึกษาในพื้นที่นวัตกรรมการศึกษาth
dc.typeDissertationen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601150041.pdf10.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.