Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorBANTITA LAPAPANen
dc.contributorบัณทิตา ลาภาพันธ์th
dc.contributor.advisorSedtawat Prommasiten
dc.contributor.advisorเศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2022-07-12T07:11:15Z-
dc.date.available2022-07-12T07:11:15Z-
dc.date.issued27/5/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1594-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research are to study and to compare the performances of employees at the operating level at the Central Department Store in Chidlom, Bangkok, as classified by personal factors, the influence of the motivating and supporting factors for the performancesof employees at the operating level at the Central Department Store in Chidlom, Bangkok. The samples used in the research consisted of the operational staff at the Central Department Store in Chidlom Branch, Bangkok, consisting of a total of 287 people using a questionnaire with a confidence value of 0.95, as a tool to collect data. The statistics used in the data analysis were percentage, mean, frequency, standard deviation, a t-test, One-WayANOVA and multiple regression analysis. The research found the following: most of the respondents were female, aged 20-29, worked in the clothing department for adolescent boys as salespeople, and had a working life of 4-6 years. Following the hypothesis testing, it was found that: (1) with regard to the personal factors of the operational staff at the Central Department Store in Chidlom, Bangkok, there were no differences in terms of performance, with a statistical significance of 0.05 and Chidlow had a positive influence on the performance of service attention. The statistical significance at a level of 0.05 was able to predict the efficiency of service attention performance by 24.5%. The aspect of working as a team and working in cooperation with others was statistically significant at a level of 0.05 and predicted the efficiency of team performance and cooperative performance by 19.1%.en
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อเปรียบเทียบประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานระดับปฏิบัติการห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัลสาขาชิดลม กรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยจูงใจ และปัจจัยค้ำจุนในการปฏิบัติงานของพนักงานระดับปฏิบัติการห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัลสาขาชิดลม กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ พนักงานระดับปฏิบัติการ ห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล สาขาชิดลม กรุงเทพมหานคร จำนวน 287 คน โดยใช้แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.95 เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าความถี่ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-29 ปี ทำงานแผนกแผนกเสื้อผ้าวัยรุ่นชาย ตำแหน่งพนักงานขาย และมีอายุการทำงาน  4-6 ปี เมื่อทดสอบสมมติฐานพบว่า 1.)ปัจจัยส่วนบุคคลของพนักงานระดับปฏิบัติการ ห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล สาขาชิดลม กรุงเทพมหานคร ที่แตกต่างกันมีประสิทธิภาพการปฏิบัติงานไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05  2.)ปัจจัยจูงใจในการปฏิบัติงานด้านค่าตอบแทน และผลประโยชน์มีอิทธิพลทางบวกต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานด้านความใส่ใจในการบริการอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถทำนายประสิทธิภาพการปฏิบัติงานด้านความใส่ใจในการบริการได้ร้อยละ 24.5 3.)ปัจจัยค้ำจุ้นในการปฏิบัติงานด้านการได้รับการยอมรับมีอิทธิพลทางบวกต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานด้านการปฏิบัติงานเป็นทีมและการปฏิบัติงานร่วมมือกับผู้อื่น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถทำนายประสิทธิภาพการปฏิบัติงานด้านการปฏิบัติงานเป็นทีมและการปฏิบัติงานร่วมมือกับผู้อื่นได้ร้อยละ 19.1th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน, ปัจจัยจูงใจ, ปัจจัยค้ำจุนth
dc.subjectOperational efficiency Motivating factors Supporting factorsen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMOTIVATION AND HYGIENE FACTORS AFFECTING PERFORMANCE THE EMPLOYEES OPERATIONAL LEVEL OF CENTRAL DEPARTMENT STORE CHIDLOM BRANCH BANGKOKen
dc.titleปัจจัยจูงใจ และปัจจัยค้ำจุนที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานระดับปฏิบัติการห้างสรรพสินค้าสาขาชิดลม กรุงเทพมหานคร  th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130266.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.