WILLINGNESS TO PAY FOR LISTENING TO MUSIC STREAMING

Loading...
Thumbnail Image

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Srinakharinwirot University

Abstract

The aims of this research article are as follows: (1) factors influencing decisions to stream music through platforms that provide their services in Thailand; (2) to assess the willingness to pay value of each factor influencing decisions to use music streaming through platforms available in Thailand by collecting data with questionnaires. A survey questionnaire was used with a total of 475 samples. The study found that the factors influencing decisions to stream music services through the platforms available in Thailand with the statistical significance of 95% and the willingness to pay value, namely Customer Value, Cost, Convenience, Communication, Caring and Comfort. This is especially true if the system has a clear menu structure, an uncomplicated and beautiful design that consumers were willing to pay more for the decision at 349.54 Baht per month.
บทความวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย 2) เพื่อประเมินมูลค่าความเต็มใจจะจ่ายของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม มีกลุ่มตัวอย่าง 475 ตัวอย่าง พบว่า ปัจจัยที่อิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ได้แก่ ปัจจัยด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ, ปัจจัยด้านราคา, ปัจจัยด้านความสะดวก, ปัจจัยด้านการติดต่อสื่อสาร, ปัจจัยด้านการดูแลเอาใจใส่ และปัจจัยด้านความสะดวกสบาย ซึ่งปัจจัยด้านความสะดวกสบาย คือ ปัจจัยที่สำคัญที่สุดที่ผู้บริโภคมีความเต็มจะจ่ายในส่วนของระบบมีโครงสร้างเมนูที่ชัดเจน ไม่ซับซ้อน – มีรูปแบบสวยงาม จำนวน 349.54 บาทต่อเดือน

Description

MASTER OF ARTS (M.A.)
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By