Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1535
Title: WEBSITES QUALITY AND MARKETING MIXED FACTORS AFFECTING TOURISTS’ DECISION TO THE HOTEL SERVICE’S PURCHASING TRENDS TOWARDSTHE ONLINE SERVICE 
คุณภาพของเว็บไซต์และส่วนประสมทางการตลาดมีอิทธิพลต่อแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์
Authors: LERLERD WANGEAKSAKUL
เลอเลิศ หวังเอกสกุล
Rasita Sangboonnak
รสิตา สังข์บุญนาค
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: คุณภาพของเว็บไซต์
ส่วนประสมทางการตลาด
แนวโน้มการเลือกใช้
Website quality
Marketing mix
Opt-in trends
Issue Date:  27
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research is to study (1) To study the trends in hotel selection of tourists through online services Classified by demographic characteristics;(2) To study the quality of websites influences the tendencies of tourists to choose hotels through online services;(3) To study the marketing mixes influences the tendencies of tourists to choose hotels through online services. The sample group consisted of tourists on a page used to book hotels through online services. Collected data from 320 tourists following this page. This research used a questionnaire to collect data. The statistics used for data analysis included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistics used to test the hypothesis included statistical analysis, One-Way ANOVA, and multiple regression analysis. The results of the research found that visitors placed the most importance on website quality and the overall marketing mix. Tourists were more likely to choose hotels through online services and had a tendency to make recommendations to acquaintances on choosing hotels via online services in the future and at a recommended level. The demographic characteristics of tourists consisted of age, gender, educational level, average monthly income and different hotel types. The tendency to choose hotels via online services in the future was statistically different at 0.05. Tourists with different demographic characteristics, such as gender, age, occupation and hotel type, had a statistically significant difference of 0.05 in recommending acquaintances to choose hotels via online services in the future. Visitors with a prioritized level of website quality included opening the device and the appearance, design and popularity of the website influencing trends in choosing hotels through online services. In terms of the tendencies to choose hotels via online services and persuading acquaintances to choose hotels via online services in the future and a statistical significance of 0.05 and consistent with the hypothesis. The tourists who were the priority of the marketing mix were (1) the creation and presentation of sales promotions and products to influence the hotel preferences of travelers through online services. In terms of choosing hotels via online services and a tendency to persuade acquaintances to choose hotels via online services and the statistical significance at the 0.05 level was consistent with the hypothesis.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์1) เพื่อศึกษาถึงแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์ โดยจำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ 2) เพื่อศึกษาคุณภาพของเว็บไซต์ที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์ 3) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดมีอิทธิพลต่อแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์ กลุ่มตัวอย่างคือนักท่องเที่ยวในเพจเสพติด โรงแรมที่เคยจองโรงแรมผ่านบริการออนไลน์ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ สถิติวิเคราะห์ค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า นักท่องเที่ยวมีระดับความสำคัญต่อคุณภาพของเว็บไซต์ และส่วนประสมทางการตลาดโดยรวม อยู่ในระดับมากที่สุด นักท่องเที่ยวมีแนวโน้มที่จะเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต อยู่ในระดับใช้แน่นอน และมีแนวโน้มที่จะแนะนำชักชวนให้คนรู้จักเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต อยู่ในระดับแนะนำแน่นอน นักท่องเที่ยวที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และประเภทโรงแรมแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคตแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนนักท่องเที่ยวที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ อายุ อาชีพ ประเภทโรงแรมแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะแนะนำชักชวนให้คนรู้จักเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคตแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นักท่องเที่ยวที่มีระดับความสำคัญของคุณภาพของเว็บไซต์ ได้แก่ ด้านรองรับการเปิดผ่านอุปกรณ์ ด้านรูปลักษณ์ การออกแบบ และด้านความนิยมของเว็บไซต์ มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์ ในด้านแนวโน้มที่จะเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต และแนวโน้มที่จะแนะนำชักชวนให้คนรู้จักเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ซึ่งสอดคล้องกับสมมติฐานที่ตั้งไว้ นักท่องเที่ยวที่มีระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านการสร้างและการนำเสนอ ด้านส่งเสริมการขาย และด้านผลิตภัณฑ์ มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการเลือกใช้โรงแรมของนักท่องเที่ยวผ่านบริการออนไลน์ ในด้านแนวโน้มที่จะเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต และแนวโน้มที่จะแนะนำชักชวนให้คนรู้จักเลือกใช้โรงแรมผ่านบริการออนไลน์ในอนาคต อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ซึ่งสอดคล้องกับสมมติฐานที่ตั้งไว้
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1535
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130257.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.