Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1526
Title: INNOVATIVE ORGA NIZATION AND LEARNING ORGANIZATION INFLUENCING THE PERFORMANCE EFFICIENCY BASED ON THE CORE COMPETENCIES OF EMPLOYEES IN A COMMERCIAL BANK IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA
องค์การแห่งนวัตกรรมและองค์การแห่งการเรียนรู้ที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: ROONGNAPA DAMGURNGLUBPANAVANIT
รุ่งนภา ดำเกิงลัภนวณิช
Nattaya Praditsuwan
ณัฐยา ประดิษฐสุวรรณ
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: องค์การ
นวัตกรรม
การเรียนรู้
ประสิทธิภาพ
สมรรถนะ
ธนาคาร
Organization
Innovative
Learning
Efficiency
Competencies
Bank
Issue Date:  17
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objectives of this study were to study performance efficiency based on the following: (1) the core competencies of employees in the head office of a commercial bank in the Bangkok metropolitan area, and (2) to study the innovative organization and learning organization that influenced performance efficiency based on the core competencies of employees in the head office of a commercial bank in the Bangkok metropolitan area. The data was collected from 385 samples, who were employees in the head office of a commercial bank in the Bangkok metropolitan area by using a questionnaire. The statistics used in the study were percentage, mean, standard deviation, One-Way ANOVA, and multiple regression analysis. The results were that the employees of a commercial bank differed in terms of age and length of work in the organization had different performance efficiency based on the core competencies of employees. Moreover, innovative organization in term of process innovation influenced the performance efficiency based on the core competencies of employees in a commercial bank in the Bangkok metropolitan area and learning organization in terms of personal mastery, team learning, and systems thinking influenced performance efficiency, based on the core competencies of employees in a commercial bank in the Bangkok metropolitan area.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรในสำนักงานใหญ่ของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาองค์การแห่งนวัตกรรม และองค์การแห่งการเรียนรู้ที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรในสำนักงานใหญ่ของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร ผู้วิจัยได้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง ซึ่งเป็นบุคลากรในสำนักงานใหญ่ของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน  385 คน และนำข้อมูลไปวิเคราะห์ทางสถิติ โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า บุคลากรธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งที่มีอายุ และระยะเวลาที่ปฏิบัติงานในองค์การแตกต่างกัน มีประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรแตกต่างกัน นอกจากนี้ยังพบว่า องค์การแห่งนวัตกรรม ด้านกระบวนการ มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร และองค์การแห่งการเรียนรู้ ด้านการเป็นบุคคลรอบรู้ ด้านการเรียนรู้เป็นทีม และด้านการคิดเชิงระบบมีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานตามสมรรถนะหลักของบุคลากรของธนาคารพาณิชย์แห่งหนึ่งในเขตกรุงเทพมหานคร
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1526
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130132.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.