Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1470
Title: FACTORS AFFECTING PURCHASING BEHAVIORS AND LOYALTYOF MUJI SHOP' CONSUMERS IN THAILAND
ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมและความจงรักภักดีของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย
Authors: PARANEE YAMAQUPTA
ภารณี ยมะคุปต์
Kanyakit Keeratiangkoon
กัลยกิตติ์ กีรติอังกูร
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ร้าน MUJI
พฤติกรรมของผู้บริโภค
ความจงรักภักดีของผู้บริโภค
ประเทศไทย
Purchasing behavior
Consumer loyalty
MUJI store
Thailand
Issue Date:  14
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purposes of this research are as follows: (1) to investigate the demographic factors; (2) to investigate the marketing mix factors; (3) to identify the social factors influencing consumer behavior on purchasing MUJI products in Thailand; (4) to investigate consumer attitudes after the COVID - 19 situation; and (5) consumer behavior when purchasing MUJI stores and products in Thailand that influenced consumer loyalty. The sample group consisted of 400 consumers in Thailand who had previously bought products at MUJI stores. The statistics used for data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, independent t - test, One - Way Analysis of Variance, and Multiple Regression Analysis. The research findings included the following: the majority of the respondents were females aged between 25 - 34, held a Bachelor's degree, worked as employees in private organizations and with an income between 20,001 - 30,000 Baht. In terms of the marketing mix factor, it was found that product, place, and people influenced consumer behavior when purchasing MUJI products in stores in Thailand. Also, social factors, including family and roles and status also influenced consumer behavior when purchasing MUJI products in stores in Thailand. Furthermore, consumer attitudes concerning the COVID - 19 situation when purchasing products in MUJI stores in Thailand influenced consumer loyalty in terms of purchasing MUJI products in stores in Thailand.
งานวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยลักษณะประชากรศาสตร์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และปัจจัยทางสังคม ที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย และศึกษาทัศนคติของผู้บริโภคหลังสถานการณ์ COVID 19 ในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย และพฤติกรรมของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย ที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้วิจัย คือ ผู้บริโภคในประเทศไทยที่เคยมาซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตราฐาน สถิติวิเคราะห์ค่าที สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติในการถดถอยเชิงซ้อนหรือพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุอยู่ระหว่าง 25 - 34 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน รายได้ 20,001 - 30,000 บาท ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ในด้านผลิตภัณฑ์ ช่องทางการจัดจำหน่าย และบุคลากร มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย ปัจจัยทางสังคม ใน ด้านครอบครัว และบทบาทและสถานะ มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย และทัศนคติของผู้บริโภคหลังสถานการณ์ COVID 19 ในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ร้าน MUJI ในประเทศไทย
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1470
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110115.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.