Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1446
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PIANG-OR SORNKAEW | en |
dc.contributor | เพียงออ ศรแก้ว | th |
dc.contributor.advisor | Nattapat Manirochana | en |
dc.contributor.advisor | ณัฏฐพัชร มณีโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-09-08T12:57:08Z | - |
dc.date.available | 2021-09-08T12:57:08Z | - |
dc.date.issued | 16/8/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1446 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to study the relationship between perception of service quality and service efficiency to compare the difference between the perception of service quality by demographic characteristics and studying the relationship between the perception of service quality and service efficiency for undergraduate students in the College of Social Communication Innovation at Srinakharinwirot University. The sampling group used in this research consisted of 306 undergraduate students in the College of Social Communication Innovation at Srinakharinwirot University who used the student affairs services of Social Communication Innovation at Srinakharinwirot University. A questionnaire was used as the research tool to collect the data that passed the quality check with a confidence value of 0.981. The data were analyzed with descriptive statistics that included frequency, percentage, mean, and standard deviation. The hypothesis testing and data analysis with reference statistics including a t-test, One-Way ANOVA and Pearson correlation coefficient. The research results revealed the following: (1) the overall perceived level of service quality was at a good level (xˉ = 4.03, SD = 0.63) and the overall level of service efficiency was at a good level (xˉ = 4.14, SD = 0.64); (2) different domiciles and grades of students affected different levels of opinions on service efficiency and with a statistical significance at level of .05 (t = -2.587, p = .010 and (B = 3.608, p = .014). There was no effect on the service performance feedback level; and (3) perceived service quality and service efficiency to students of the College of Social Communication Innovation and there was a high correlation in the positive direction (r = .871). | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการรับรู้คุณภาพบริการและระดับประสิทธิภาพการให้บริการ เปรียบเทียบความแตกต่างของประสิทธิภาพการให้บริการจำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์และเพื่อศึกษาความสัมพันระหว่างการรับรู้คุณภาพบริการกับประสิทธิภาพการให้บริการแก่นิสิตวิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยเป็นนิสิตวิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำนวน 306 ตัวอย่าง ใช้แบบสอบถามเป็นเครืองมือในการวิจัยซึ่งผ่านการตรวจสอบคุณภาพมีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.981 วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าความถี่ (frequency) ร้อยละ (percentage) ค่าเฉลี่ย (mean) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (standard deviation) และการทดสอบสมมติฐานวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงอ้างอิง ประกอบด้วย การวิเคราะห์ค่าที (t-test) วิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (one-way ANOVA) และวิเคราะห์สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (pearson correlation coefficient) ผลการวิจัยพบว่า 1. ระดับการรับรู้คุณภาพบริการในภาพรวมอยู่ในระดับดี (= 4.03, SD = 0.63) และระดับประสิทธิภาพการให้บริการในภาพรวมอยู่ในระดับดี (= 4.14, SD = 0.64) 2. ภูมิลำเนาและชั้นปีของนิสิตต่างกันมีผลต่อระดับความคิดเห็นประสิทธิภาพการให้บริการที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (t = -2.587, p = .010 และ (B = 3.608, p = .014) ส่วนเพศและสาขาวิชาของนิสิตต่างกัน ไม่มีผลต่อระดับความคิดเห็นประสิทธิภาพการให้บริการ 3. การรับรู้คุณภาพบริการและประสิทธิภาพการให้บริการแก่นิสิตวิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม มีความสัมพันธ์กันสูงในทิศทางบวก (r = .871) | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การรับรู้ | th |
dc.subject | คุณภาพบริการ | th |
dc.subject | ประสิทธิภาพ | th |
dc.subject | วิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม | th |
dc.subject | Recognition | en |
dc.subject | Service quality | en |
dc.subject | Efficiency | en |
dc.subject | College of Social Communication Innovation | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | THE RELATIONSHIP BETWEEN PERCEPTIONS OF SERVICE QUALITY AND SERVICE EFFICIENCY FOR UNDERGRADUATE STUDENTS OF COLLEGE OF SOCIAL COMMUNICATION INNOVATION AT SRINAKHARINWIROT UNIVERSITY | en |
dc.title | ความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้คุณภาพบริการและประสิทธิภาพการให้บริการด้านงานกิจการนิสิตแก่นิสิตปริญญาตรี วิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611130458.pdf | 3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.