Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1433
Title: | INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS AND PRODUCT COMPONENTS AFFECTSING CONSUMER BUYING DESCISION PROCESSOF SMART WATCH IN BANGKOK METROPOLITAN AREA การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อนาฬิกาอัจฉริยะของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | KAJEEWAN KATEWITTAYA ขจีวรรณ เกตุวิทยา Supinya Yansomboon ศุภิณญา ญาณสมบูรณ์ Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ กระบวนการตัดสินใจซื้อ นาฬิกาอัจฉริยะ Integrated Marketing Communication Product Components Buying Decision Process Smart Watch |
Issue Date: | 16 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The objectives of this research are to study the influence of integrated marketing communication and the product components affecting the consumer buying decision process on smart watches in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research were 400 consumers who bought and used smart watches. The results were as follows: most of the respondents were female, aged between 26-33, held a Bachelor’s degree, with a monthly income of less than 15,000 Baht, and worked as students. The overall scores in integrated marketing communication were at a much level. The overall level of product components was at the most level. The overall buying decision process on smart watches in the Bangkok metropolitan area were at a most level. The results of the hypothesis testing can be concluded as follows: customers at different educational levels and an average income per month and had a different effect on the buying decision processes of smart watches in the Bangkok metropolitan area in terms of problem and needs recognition and purchasing decisions at a statistically significant level of 0.05. The integrated marketing communication in terms of advertising, personal sales, sales promotion, public relations, and directing marketing had affected the buying decision processes of smart watches in the Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.05. The product components in terms of core product, formal product, expected product, augmented product, and the potential product affected the buying decision processes of smart watches in the Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.05. การวิจัยในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อนาฬิกาอัจฉริยะของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ได้แก่ ผู้บริโภคที่ซื้อและใช้นาฬิกาอัจฉริยะในเขตกรุงเทพมหานครจำนวน 400 คน ผลจากการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-33 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีรายได้ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท และประกอบอาชีพ นักเรียน/นักศึกษา การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวมมีระดับความคิดเห็นมาก องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์โดยรวมมีระดับความคิดเห็นมากที่สุด และกระบวนการตัดสินใจซื้อโดยรวมมีระดับความคิดเห็นมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีระดับการศึกษาและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกันมีผลต่อกระบวนการตัดสินใจนาฬิกาอัจฉริยะในขั้นการตระหนักถึงปัญหาและความต้องการ และขั้นการตัดสินใจซื้อแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ประกอบด้วย การโฆษณา การขายโดยพนักงาน การส่งเสริมการขาย การประชาสัมพันธ์ และการตลาดทางตรง มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อนาฬิกาอัจฉริยะของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ ประกอบด้วย ผลิตภัณฑ์หลัก รูปลักษณ์ผลิตภัณฑ์ ผลิตภัณฑ์ที่คาดหวัง ผลิตภัณฑ์ควบ และศักยภาพของผลิตภัณฑ์ มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อนาฬิกาอัจฉริยะของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1433 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611110034.pdf | 2.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.