Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSUTHASINEE ONTOen
dc.contributorสุธาสินีย์ อ้นโตth
dc.contributor.advisorVarintra Sirisuthikulen
dc.contributor.advisorวรินทรา ศิริสุทธิกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-09-08T12:57:04Z-
dc.date.available2021-09-08T12:57:04Z-
dc.date.issued16/8/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1428-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the marketing mix from a customer perspective and trust relating to purchasing behavior of the Pomelo Clothing brand through online websites in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of 400 female consumers who purchased Pomelo brand clothing online. A questionnaire was used as a data collection tool. The statistics used to analyze the data were frequency distribution, percentage, mean, and standard deviation, difference analysis using a t-test, ANOVA and correlation analysis using Pearson's simple correlation statistics. The results showed that most of the consumers who answered the questionnaire were between 30-39, single, widowed, divorced or separated, had a degree lesser than or equivalent to a Bachelor's degree, occupied as private company employees, and an average monthly income of 15,000-24,999 Baht. The marketing mix in the overall customer perspective was at a good level. When considering each aspect, it was found that consumers had attitudes towards the marketing mix, at a very good level in terms of ease of purchase and at a good level in terms of consumer demand communication and cost to consumers. Trust in the Pomelo brand overall at a high level and when considering each aspect, it was found that consumers had a high level of trust in every aspect, including reliability, benevolence and honesty. The hypothesis testing showed that consumers with demographic characteristics in terms of status, purchasing of Pomelo brand clothing products via online websites in Bangkok. The frequency of purchasing products was statistically significant at a 0.05 level. The marketing mix was also related to the purchasing behavior of Pomelo brand clothing products. The statistical significance at 0.01 and 0.05 levels were correlated at high and moderate levels and in the same direction. Trust in Pomelo was related to the purchasing behavior of Pomelo clothing products online in Bangkok at a statistically significant level of 0.01 and there was a very high and high correlation in the same direction.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้าและความไว้วางใจที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าแบรนด์โพเมโลผ่านเว็บออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคเพศหญิงที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์แบรนด์โพเมโลผ่านเว็บออนไลน์จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้ค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติความสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุระหว่าง 30 - 39 ปี มีสถานภาพโสด/หม้าย/หย่าร้าง/แยกกันอยู่ มีระดับการศึกษา ต่ำกว่าปริญญาตรี/ปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 - 24,999 บาท ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าโดยรวมอยู่ในระดับดี เมื่อพิจารณารายด้านพบว่าผู้บริโภคมีทัศนคติต่อส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้า อยู่ในระดับดีมาก ในด้านความสะดวกในการซื้อ และอยู่ในระดับดีในด้านความต้องการของผู้บริโภค ด้านการสื่อสาร และด้านต้นทุนของผู้บริโภค ความไว้วางใจในแบรนด์โพเมโล โดยรวมอยู่ในระดับสูง เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่าผู้บริโภคมีระดับความไว้วางใจอยู่ในระดับสูง ในทุกๆ ด้านได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือ ด้านความเมตตากรุณา และด้านความซื่อสัตย์ ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ ด้านสถานภาพแตกต่างกันมีพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าแบรนด์โพเมโลผ่านเว็บออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อสินค้าแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้ามีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าแบรนด์โพเมโล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 มีความสัมพันธ์กันระดับสูงและปานกลาง ในทิศทางเดียวกัน ความไว้วางใจในแบรนด์โพเมโลมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าแบรนด์โพเมโลผ่านเว็บออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 มีความสัมพันธ์กันระดับสูงมากและสูง ในทิศทางเดียวกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาด 4C'sth
dc.subjectพฤติกรรมการซื้อth
dc.subjectความไว้วางใจth
dc.subjectเสื้อผ้าแบรนด์โพเมโลth
dc.subjectการซื้อสินค้าออนไลน์th
dc.subjectMarketing mixen
dc.subjectPurchasing behavioren
dc.subjectTrusten
dc.subjectPomelo Clothingen
dc.subjectOnline purchasingen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMARKETING MIX FROM A CUSTOMER PERSPECTIVE AND TRUST RELATING TO PURCHASING BEHAVIOR OF POMELO CLOTHING BRAND THROUGH ONLINE WEBSITES IN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้าและความไว้วางใจที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าแบรนด์โพเมโลผ่านเว็บออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130027.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.